farna

Alla inlägg den 11 december 2012

Dagarna går så fort, tycker jag nyss skrev men upptäcker att det ånyo gått en vecka nu.

Sommaren har återvänt, med andra ord, det har slutat blåsa iskalla vindar från bergen nu.

Innebär att Afrikas varma vindar når oss och vi åter igen kan njuta av måltider utomhus..

Tanken var ju att snart ta oss en semesterresa neråt Gibraltar, men det lägger vi på framtiden. Så länge vi har Zita kvar så väljer vi att stanna hemma där vi har nära till vår snälla vetrinär.

Zitas mage klarade inte hjärtmedesinen så hon fick magbesvär. Nu har vi gjort ett uppehåll med den och enbart gett skonkost (för övrigt en burkmat som hon älskar) och så har hon fått ta en medesin för magen. Nu har vi senaste dagen smygit in en av de 2 hjärtmedesinerna hon måste ha livet ut och denna verkar i allafall gå bra. Sedan ska nr 2 sakterliga vänjas in den med.

Zita har mått bra trots att hon inte fått hjärtmedesin på ½ vecka.

Men så vet vi ju nu och tar det i väldigt sakta fart på våra promenader. Dessutom går vi oftast någonstans där vi kan låta henne ligga och vila en stund innan vi går hem igen. Tur vi är i Spaniens värme, hade inte varit kul att gå ut och sitta och vila i snö och kyla hemma.

I morgon ska vi åter till vet. Ett fasligt spring har det blivit nu eftersom medesinen ska ställas in och hon ska kollas under denna tid.


Nu när värmen kommit tillbaka börjar mina pellisar växa så det knakar. Flera står nu i blom. Jag kommer inte kunna ta alla med mig hem i vår men jag gör väl som förra gången. Jag ställer ut dom vid Soptunnan, snart kommer det en bil och hämtar dom.

Här nere är nämligen allt som slängs allmän egendom. Det åker runt folk dagligen och kollar i soptunnorna och ligger det något användbart där så tar dom det med sig.

Många kanske tror det är uteliggare som rotar i tunnorna men så är det inte. De kommer i bil och ser propra ut.

     

Lite flera Julprydnader har jag fått upp!

Dels en krans som sitter på ytterdörren

 

Sedan har jag gjort det jag aldrig kunnat tänka mig att sjunka så lågt så jag skulle...........

Jag har köpt mig detta görfula skynke som jag sett hänga på balkongräcken. under fönster, på murar osv. Visserligen är det glansigt och vackert julrött...... mitt hänger på framsidan, utanför mitt fönster nu.

  

Men det lilla Jesusbarnet kunde ju varit vackrare avbildat. Klicka på bilden och se själv vad du tycker? Snyggt?????

 

Jag har även köpt mig en långkofta som är det skönaste jag haft på länge. Jag stortrivs i denna som jag fick ge ca 100 svk för. Den har huva med om det skulle behövas, huva som räcker ner över halva ansiktet -:)

Inte nog med koftan, jag köpte årets hasselnötter med. Jag hade tänkt vänta till JUL!!!!

Men nu gick det inte längre! De är så otroligt goda dessa som är färska. Går inte att jämföra med de man köper hemma till Julen.

   

Sedan var vi in en affär vi inte brukar handla i.... och köpte med oss varsin Pizza därifrån.

Döm om min förvåning då jag hemma upptäcker även Svensk text på baksidan! Tyska, Portugisiska Engelska och Spanska är det vanliga..... men Svenska, nästan så man blev lite nostalgisk av detta.. Läsa Svensk text på en matkartong 

 

Så var det vår lilla buspojke Rozz. Han har en älsklingsleksak och det är när dessa stora vattendunkar blir tomma. Att få smälla till dom så de flyger över golvet, kasta sig på dom med hela sin tyngd, bita på dom till dom blir platta. Det är det roligaste som finns. Oljudet de ger ifrån sig, ett underbart ljud för små hundöron och ett hemskt oljud för matte och husse som ändå brukar stå ut en stund bara för att se huru Rozz flyger fram med dunken framför, under sig eller liggandes på den.


 

Nu ska vi ut sista gången för denna dag, sedan ska vi fortsätta sova.

 

         

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards