farna

Alla inlägg under maj 2013

Vi kom hem natten till den 25 April, fasligt vad bilen rullade fort från Stenungsund.... Dessutom är det otroligt vad fort dagarna går här hemma, så fort så jag hinner inte med denna Blogg.

Istället har jag tagit upp Facebook igen och uppdaterar där ibland, lättare känns det som. Dessutom, nästan alla jag känner finns ju på Facebook

Bloggen får jag se hur jag gör med. Den får ligga vilande ett tag.

   Klicka för att se bilderna

Hemresan var problemfri förutom de små petitesserna jag berättat tidigare. Vad jag nu bäst minns är känslan att på morgonen lämna Norra Spanien och 28 graders värme. Sedan komma in i ett regnigt och blött Frankrike, det regnade föresten från och till sedan ända till vi kom hem.. i 4 dagar alltså innan vi såg solen igen i Malmö. Men även känslan att kliva ur bilen några timmar från Spanien, uppe i Bergen i Frankrike och känna vinterkylan nypa i kinderna. DET VAR KALLT!

   


Resan avslutades ju hos min släkt i Stenungsund. Vi var bland annat ut till Orust Blommor där jag handlade lite blommor och en Jordgubbsplanta, den här vita gubben


Väl hemma så har vi jobbat med att komma i ordning. Äppleträden har beskurits, vi har krattat nere vid sjön och jag har fått paket med posten så jag har nu lite pelargoner i växthuset igen. Köpte även en flugfångare, en köttätande växt och det verkar som den har kalas var natt för jag ser inga flugor alls nu.

     

Vår Förstukvist har vi hunnit sitta på några ggr och där har jag pelargoner från Sörstafors. Men även en hängtomat från Fagerstaodlaren på Uggelbo Trädgård. 

         

Nere vid sjön har vi klippt gräset för första ggn i år och då passade vi även på att ta oss en kopp kaffe där nere medan hundarna badade och njöt 

      


           


Helgen som var Pingstafton, var vi ute och åkte med Cadillacen och korten finns här.... Nu väntar en Tjejträff  sedan blir det Damrallyt och Big Poower Meet, därefter ska vi i Grafikgänget träffas och  sedan är det snart höst igen och dags att förbereda resan ner till värmen igen.


Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards