farna

Direktlänk till inlägg 7 mars 2013

Vecka 10 i Spanien






    Dagarna bara rullar på här.
Måndag var vi till Gymmet och när vi skulle åka hem hade det börjat regna så hundarna fick inte sin sedvanliga promenad hem därifrån. Janne tog en snabbrunda med dom hemma, ja det var dom som inte gillade regnet och ville hem fort som bara den. 

Sedan fortsatte det att regna och regna

Och regna! 

Men det började bli varmt och skönt, 22 grader visade termometern när vi gick nattrundan och tur som tokiga hade vi då för det var uppehåll en stund då.

 

På tisdagsmorgonen när vi tittade ut kunde man tro att det snöat här, fast det som låg på utemöblerna, cyklarna, Murarna och husbilen och allt ute, det var tegelbrunt. 

Jag tog en runda med hundarna och överallt spolades det vatten, vi gick förbi campingen.
Där spolades både tält och husvagnar/ husbilar. Ett under att vattnet inte tog slut.

Det var samma sak i hela Bolnuevo

Svårt var det oxå att få bort Afrikasanden, den var liksom fet så den klibbade fast.

 

Vi fick höra av grannarna att detta aldrig hänt under de 10 år de bott här. Jo, det hör till Höstens stormar att Saharaöknen kommer hit men aldrig på våren. Dessutom denna mängd som nu hade de heller aldrig varit med om.


Se hur vår mur såg ut........

Och nästa foto, där har Janne högtryckstvättat en bit... skilnaden är enorm!

    

Men vi klarade oss skapligt här nere. Jag läste att neråt Malaga hade de oväder med vågor på mellan tre och fyra meter som har tagit med sig stora mängder sand ut i havet.
Ett jättejobb väntar för många kommuner i att återställa de förstörda stränderna. Totalt beräknas 250.000 kubikmeter sand behövas för att återställa stränderna, ett arbete som kan ta två månader att utföra står det att läsa i Svenska Magasinet.

Så vilken tur vi inte bor där.

 

Ja Tisdagen ägnade vi helt åt att städa efter sandregnet.

Onsdag var det gymmet igen och sedan drog Rozz och jag upp i bergen på en långpromenad.

   

Sedan fortsatte vi städa Afrikasand, vi är inte klara än 

Torsdag tog vi en promenad ner mot havet och åkte och handlade lite 


 

 

Bland annat köpte vi något som heter sålunda.....



En knasig Pelargon ska jag visa med.

Den heter Bockens Killing eller som på rätt språk som är Finska, Pukin kili eller Putkin kili och är en Nejlikepelargon. Alltså blommorna är så där fint flikiga som en nejlika. Men denna rackarn har spotat och i samma stjälk bland alla knopparna där kommer det fram helt vanliga enkelblommande stora blommor



    


Om någon vill se foton från våra promenader här nere med vacker utsikt och vårblommor så klicka på bilden här under. Då kommer du till ett fotoalbum

               


Jo det var så sant, någon som vet vad vi köpte Estanteria para zapatos?

Jo det var en skohylla! Ibland krånglar de till orden, eller hur?







 
 
Sylvia

Sylvia

9 mars 2013 15:20

Hejsan Kerstin!
Det är lite si och så hos er också med vädret läser jag. Här slipper vi ju ökenstormen som lägger sig som klister på det mesta. Tur att maken har högtrycksprutan att ta till för att bli kvitt eländet. Här har vi inget vidare vårväder att skryta med. Mellan 8-10 minus grader nattetid. Soligt med kalla isande vindar under dagen.
Snart är det väl dags för er att packa ihop för hemfärd kanske.
Trevlig helg !
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
Gunnar

Gunnar

9 mars 2013 18:48

Verkar som ni har härligt där nere. Vi har i och för sig fint vårvinterväder men man längtar till riktig vår. Vi tänkte ta en Italienresa till påsk för att tjuvsmaka på våren.

http://gunnardeckare.wordpress.com

 
Marketta

Marketta

10 mars 2013 22:37

Det var en rejäl sandstorm ni haft där. Här har vi haft så härliga dagar nu i flera dagar. Med strålande sol från klarblå himmel.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards