farna

Direktlänk till inlägg 7 april 2013

Vecka 14 från Spanien




Ja, vi är ännu kvar i Bolnuevo, blir det en vecka till sedan måste vi ge oss iväg hemmåt. Vi ska träffa vår Advokat här nere och prata lite om att ev byta bank så snart det är gjort så börjar vi förbereda hemresan.

 

Den gågna veckan har varit lugn, både vädermässigt och på andra sätt. Vi fick en liten regnskur i Fredags men den slutade lika fort som den började och lämnade efter sig en mycket vacker regnbåge som började i havet och gick över vårat hus. Jag ropade på Janne att komma och titta men tyvärr bleknade den så fort att han inte fick se den lika ståtlig som jag gjorde.

Jag har även varit och klippt mig, har klippt jättekort uppe på huvudet och sedan blir det längre i nacken. Kostar 140 kr här.


   

På Lördagen fyllde Janne år och vi startade dagen med kaffe och Jordgubbstårta till frukost. Sedan fick han öppna de 2 paketen jag fixat till honom. Ja det vill säga, Rozz ville bra gärna ta öper paketöppnandet så Janne fick säga ifrån på skarpen. Har Rozz öppnat så kanske kepsen blivit konfetti  ????

   

Efter frukost tog vi vår sedvanliga runda i Bolnuevo, ner till havet

   

Frammåt 13 tiden drog vi oss hemmåt och kokade potatis som vi intog med en god lax och Janne tyckte dagen krävde en flaska Champagne så han hade ställt en dylig på kylning som han bjöd mig på.

 

Efter maten brukar vi alltid sätta oss och läsa en stund så det gjorde vi även i dag, fast jag låg i solstolen och som vanligt kom jag bara ett par sidor frammåt i min bok för jag somnade/ som vanligt. Janne gick in och lade patians på datorn..

Så var det dags för hundrunda igen och nu gick vi ner på byn för att kolla vart vi ska intaga kvällens måltid.

En ny butik hade öppnat och vi gick in och kollade, det var en sekond hand butik med lite begagnade saker där inne. Jag såg några fina saker men det blev ingen affär.

När vi skulle gå upptäckte vi ute på trottoaren en Parasollfot av cement. Precis vad vi behöver!

 

Vi fick gå hem och hämta husbilen för den var alldeles för tung för att bära hem. Vi fick den för 40 kr och ev ska vi få en till nästa Måndag så vi är kvar den dagen i alla fall.. den 15 Mars alltså, sedan rullar vi................ mot Sverige.

 

När vi kom hem slappade vi ett par timmar men vid 20 tiden fick hundarna sin sista promenad och sedan gick Janne och Jag ner på byn.

Vi hade bestämt oss att testa den nya resturangen, Blues Bar som några Engelsmän öppnat.

Döm om vår förvåning när ägarna är våra grannar ett par dörrar ifrån oss. De har 2 hundar liksom vi så vi har pratat ganska ofta med dom och aldrig de sagt ett ord om att de var resturangägare.

Vi beställde en "Platta" med lite olika gott på, räkor, kattfisk, strips, coleslav och bläckfisk. Det sistnämda är något vi aldrig gillat men faktist, friterat var det inte så dumt, vi åt upp alla calamares för första ggn i vårt liv.

När vi skulle gå, slog ägaren oss med förvåning genom att komma sjungande Happy Birsday to you......... och överlämnade till Janne en stor tårtbit med ljus i. Skeden han fick att äta med var för riktiga karlar.... enorm!!!

   

I dag har vi tagit det lungt, kört en tvättmaskin, kokat Kalops så jag har att ta med i husbilsfrysen på hemresan och jag har redigerat kort, många nya foton

       


Den som vill se flera kort kan klicka på min pelargon här under....


 


Vårat internet måste vi snart säga ifrån, lägga vilande så vi får se hur länge till vi

kommer ut på nätet

  

Här under är en urusel panoramabild av Bolnuevo, detta kan jag inte ännu men en

dag kanske jag får till en fin bild


Panorama of Bolnuevo on CleVR.com

 
 
Sita

Sita

7 april 2013 19:38

Åker ni hem om en vecka så är det nog snö kvar när ni kommer hem. På sina ställen har det snöat idag. Här kom ca 10 flingor, men i Kolsva hos Margit o Lasse kom det mer. Ha det skönt tills vi ses. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

7 april 2013 20:08

Här har det kommit några snöflingor under dagen, men hoppas det inte blir mer snö nu. Välkommen hem till Sverige när ni kommer hem igen.
Fina bilder du har tagit

Kram
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Sita

Sita

8 april 2013 08:41

God morgon. Idag när vi kom upp vid 7 var det -7.1 grad. Solen skiner här, just nu är det -3.2 Glanad mjölk är sur mjölk som nästan delat sej o ordet kommer nog från övre Värmland, där mor kom från. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Marketta

Marketta

9 april 2013 22:45

Välkommen hem igen!

Här är dagarna sköna, men nätterna kalla. Men våren är på väg.

Kramizzar
Marketta

PS: Grattis till Janne i efterskott.

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Astrid

Astrid

11 april 2013 17:30

Friterad bläckfisk är supergott, det år vi när vi var på Gran Canaria
Nu hade det stället alltid supergod mat
Men så kul att träffa grannar och bli lite extra uppmärksammad

http://www.astridla.com/blogg/wordpress

 
Marketta

Marketta

19 april 2013 19:47

Antar att ni är på väg hemåt nu. Kom på att jag måste tipsa om ett ställe och besöka, om ni inte redan varit där.

http://www.basnatradgard.nu/

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards