farna

Direktlänk till inlägg 20 april 2013

På hemväg

Stannat på en Camping i Besancom, Frankrike. Bara 100 kr för en natt och gratis Wifi.

Tyvärr var ström dyrt så det tog vi inte. Jag får alltså skriva fort, innan batteri på datorn tar slut.

 FY SJUTTON VAD KALLT DET ÄR. Vi fryser som bara den. Hela resan i Frankrike har varit i regn och åter regn och som varmast +10 grader. Lite skillnad mot för 2 dagar sedan då vi hade 28 grader varmt...

 

Dag 2 var vi ute för obehagligheter men allt slutade bra! 

 

Klockan var 03.45 på natten och vi sov så gott på en plats som heter Air de Palme i södra Frankrike. 

Plötsligt vaknade jag. Först fattade jag inte vad som lät, jag trodde hundarna rev ner ett glas så det gick i kras.

Så ser jag att det lyser vid förarplatsen så jag sa grinigt till Janne: Ska du till och köra nu mitt i natten? Han svarade inte så jag tänkte jag får väl gå upp och sätta mig på passagerarstoeln. Vi gör alltid så, ingen kör ensam. Dels behöver man ha dubbel koll på vägskyltar så vi inte kör fel, sedan kan ju faktist föraren somna vid ratten så ........aldrig sitta själv och köra. 

 

När jag kommer fram bakom förarstolen ser jag att bildörren är öppen.

Förvånad tänker jag........ har den blåst upp? Det blåste rejält ute.

 

Jag böjer mig fram och ut och ska dra igen dörren och då ser jag........ 2 karlar står utanför, en i 50 års- och en i 20 årsåldern i svarta skinnjackor o blåa jeans.

Jag blev topp tunnor rasande och vrålade ge er iväg...........

och det gjorde dom. De försvann på sekunden.

Janne vaknade, för han sov ju fortfarande, och undrade vad jag skrek om.

Så numera övernattar vi enbart på campingar. 

Att detta händer vet vi, vi har ju bekanta som råkat ut för samma sak men man är ju dum.... tror att det händer inte oss. Vi har ju 2 hundar. Dock så sov dessa 2 vakthundar så gott så de märkte inget alls. Kanske de sagt något om tjuvarna gått in i bilen??????

 

Hur de kunde öppna vår bil?

Jo, enligt ryktet så har de nycklar/ fjärrkontroller till en massa olika bilar så de låser upp bilen de vill in i. Fjärrkontroller på vift från verkstäder och firmor är visst vanligare än man tror. 

Nu, sätter vi hundkopplet mellan dörrarna när vi sover så ingen kan komma in även om de kan låsa upp bilen. 

För ljudet jag vaknade av... det var ju skramlet då de låste upp bilen. Inget annat!

I morgon lämnar vi Frankrike och kör in i Tyskland... Det tar ett par dagar att ta oss igenom det landet med...

 
 
Margit

Margit

20 april 2013 22:28

Å fy vilken ruggig händelse...främmande människor..och låst upp eran bil, mitt i natten..och vad som kunde ha hänt.
Det var nog en ÄNGEL...som väckte dej Kerstin!!! Förstår att ni efter detta inte "parkera och står var som helst"....
Skönt att det slutade bra, att dom bara gav sig iväg...
Kramar till er båda två!!! Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Sita

Sita

21 april 2013 07:11

God morgon. Vilken händelse. Här har det blivit vår nu. krokusarna blommar. Fast +1 grad nu på morgonen men solsken. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Sylvia

Sylvia

22 april 2013 18:50

Vilken modig kvinna du är Kerstin som vågade gå emot inkräktarna. Fy satan så läskigt. Att inte hundarna vaknade av skramlet. Nu får ni verkligen barrikera dörren nattetid. Lycka till på hemfärden och kör försiktigt.
Kram

http://cobra38.wordpress.com

 
http://proofreading-services.org/proofreader.php

http://proofreading-services.org/proofreader.php

29 mars 2017 17:34

owls are my passion, thanks for telling this story!

http://proofreading-services.org/proofreader.php

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards