farna

Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

Spanien Vecka 9






 

I Måndags fick vi besök från Malaga, eller ska jag säga hemmifrån Färna?

Det var Ingemar och Eila som nu avslutar sin vintervistelse här nere för att börja sin hemresa till Färna i sin husbil.

Vi bjöd på kaffe sedan åkte de ner och checkade in på Camping Playa Mazarron som campingen här i Bolnuevo heter.

På kvällen träffades vi på Kinaresturangen där vi blev bjudna på god mat och dryck. Tack snälla ni, det smakade förträffligt!

 

 Dagen därpå vattnade jag min Jättemalva eller Malvaträdet som det också heter. Nu är det 2 meter högt och högre blir det för var dag. Upp till 3 meter kan de bli men eftersom vi åker hemmåt om 1½ månad så kommer jag inte få se det. Jag ställer ut detta träd på trotoaren, alltid blir det någon som tar det, det är jag säker på!

   

På eftermiddagen väntade vi hem dom på middag och jag testade kameran så den fungerade. Det blev ett riktigt bra kort på vårt vardagsrum och Zita som kommer ifrån köket

 

Klockan 14.00 anlände våra gäster och vi satte oss till bords inne på vår terass där det var lä, trots blåsvädret utanför murarna

  

Efter kaffet visade Eila de sjalar hon stickat under vintern nere i Malaga. Hon har utvidgat sitt sortiment med en ny modell med små bollar, de blev lite extra tjocka och fina är dom. Jag fick den mörkröda av henne. Eilas sjalar kostar 60 - 80 kronor och hon brukar stå på Oti i Fagersta på Lördagar och sälja. Men vill någon beställa av henne så går det säkert bra att skriva i deras blogg på kommentarerna så hör de av sig när de kommit hem till Sverige. Länk 

     

Onsdagen var jag lite trött av mig så jag lekte lite med Veckans teman i Grafikgruppen, bland annat fick Rozz en tavelram

 

Torsdag är det idag och vi skulle egentligen vara i Fuente i dag och plaska i hälsobadet men eftersom vädret lovat regn och storm och kyla (ja inte tycker ni hemma i Sverige att det är kallt när det är ca 14 + men vi har blivit lite bortskämda och vi fryser då)

Vi ringde campingen och bokade om så den 13 mars til  17 mars åker vi istället. 

Då hoppas vi sommaren återvänt hit

 

I dag har det regnat och blåst hela förmiddagen men nu, lagom till eftermiddagens hundrunda skiner solen och faktist är det vindstilla igen så jag avslutar denna veckas blogginlägg med att nu tar jag av långbyxor, tar på kortbyxor och så går vi ut och går och njuter av Spaniens sol.

 

Ps, undrar någon vad det är för knubbig sak i krukan här under som blommar med liten vit blomma så kan jag berätta att det är en Pelargon, en vildart som är den enda äkta Bonsaipelargonen som finns. Den fäller sina blad på vintern och blommar på bara grenar, sedan kommer den att bli översållad med gröna blad

     

 
 
Sita

Sita

28 februari 2013 16:19

Hejsan Kerstin. Vilka fina sjalar hon gjort. Jag håller på med mina sockar. Fom i morgon är jag pensionär. Idag sista semdagen. Ska snart iväg till juntan. Ska o tanka först i Guldsmedshyttan. Solen skiner nu, men inte lika fint o varmt som igår. Kram till er alla 4.

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Margit

Margit

1 mars 2013 01:35

Så trevligt att ni haft besök av Färnabor .Fina bilder. Kram!

http://margitholm.blogg.se

 
Marketta

Marketta

3 mars 2013 22:28

Jag har också stickat såna där sjalar. Jag har en mörkröd med bollar jag håller på med, men bollarna är i samma färg som resten av garnet. Men var köper hon sitt garn när hon kan sälja dom så billigt som för 60-80 kr :o? Det blir ju ingenting för arbetet.

Hur skall du kunna lämna den där fina blomman där nere :o

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards