farna

Alla inlägg den 6 december 2012

Ja, Rozz och jag tog oss en långpromenad på 2½ timma i dag. Husse fick stanna hemma med liten Zita som tyvärr inte mår så bra. Hon får inte behålla medesinerna så vi får se hur det blir. Ifall det är vanlig magsjuka hon drabbats av så har hon i dag fått bara vatten att leva på. Ja, jag brukar vispa ihop ett rått ägg i vattnet, de dricker bättre då när det är gott.


   

Ja, Rozz och jag gick i allafall rundan över de vackra bergen och lavendeldalen i dag!

Helt otroligt men det ser ut i naturen som det vore mars månad. Våren har kommit redan! Ja, den har kommit explosionsartat för jag blev tvungen i Måndags gå och köpa allergitabletter.

Kunde inte gå ut utan att bli jättedålig, ända ner i luftrören... Många år sedan jag behövt ta till allergimedesin.

I dag kände jag inget av allergin och vi hade en fin eftermiddag jag och Rozz. Kort från vår promenad i Bergen som har alla färger och den Blå Lavendeldalen... här


Vi har sett på SVT Play att ni har en riktig vinter hemma, kallt och snö. Här sitter vi ute och äter middagen. Det är svårt att fatta att det skiljer så mycket på vädret här och hemma. Men dagarna är nu korta här nere, det mörknar redan vid 18.oo och ljusnar på morgonen vid 08.oo Nätterna är nu 8 - 10 plussgrader så visst har vi vinter här med... Spansk Vinter. Hoppas bara att det inte blir frostnätter här för då försvinner väl vårblommorna som det är så rikligt av.... redan nu. Åren innan blommade dessa i Februari/ Mars...
   

I våra gömmor hittade vi efter förra ägaren en kontakt, en 3 delad kontakt till sladdar. Det tunnaste man kan tänka sig !


               

Jag hittade även en Expressobryggare och nu är frågan, hur gör man?

Det finns säkert någon som har en dylig hemma?


jag tänkte köpa hem ett pkt Expressokaffe.

Man ställer den på plattan va?

Hur mycket kaffe ska det vara till en kopp?

Var lägger man kaffet?

Var ska vattnet vara?

berätta du som kan detta så vi kan smaka en kaffe Expresso

 

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards