farna

Direktlänk till inlägg 3 september 2012

Livat på Björkudden

Ja denna helg har det varit livat här på Björkudden!

 Andreas och Sita har varit med och visar foton.

Redan på Lördagen förändrades vår lugna tillvaro för till Hundarnas stora glädje körde en vit Volvo in på våran gård. De kände igen den på en gång så de stog vid staketet och ylade.

Ur bilen kommer Izabella, Andreas och Elias, hundarna visste knappt till sig av glädje!

Jag skulle kramat dom välkommen men glömde totalt bort det pga hundarnas glädjeyra.

På kvällen åt vi Taco och satt och småpratade och hade det mysigt

 

Elias har blivit stor kille nu så han ville sova i eget rum. Sagt och gjort, vi bäddade åt honom på nedervåningen medan vi vuxna sov i varsit rum på övervåningen.

Mina hundar som ALLTID sover där jag är svek mig totalt denna natt!

Båda sov med Elias och vakade över honom så inget ont skulle hända deras till låns "lillhusse".

Fotot har jag tjuvat från Elias pappas Facebooksida. Andreas var ner på natten när alla sov och tog detta kort

Söndagmorgon steg vi alla upp tidigt för att ta fram allt jag ställt fram för vårat Loppis.

Tyvärr hann vi inte riktigt klart för rätt var det var kom en regnskur, det blev att dra pressäning över kläderna ist. för att bära ut saker.
Rätt var det var så kom dom... kunderna. Tur att min kusin dök upp hon med för jag fick hjälp att ta fram det sista. Sedan var vi upptagna av att göra affärer.

 

Vi sålde inte enbart beg. prylar utan även mina Pelargoner...

Så här trångt var det innan inne i mitt Pellishus... För 10 kr styck såldes dessa rariteter

 

  Jag sålde ungefär hälften av dom.
Roligaste minnet från detta Loppis är nog när 3 damer kommer i en Volvokombi. De hade varit på Agillitytävling och hade sina 3 modell större hundar med sig, 2 satt i stora burar och en var bältad i baksätet.
Dessa damer köpte mycket!!!!
Under glada skratt arbetade de sedan febrilt för att få plats för sina inköp. Hundarna fick resa tillsammans med varsin stor pelargonkasse och alla damerna (utom hon som körde) hade varsin jättestor pelargon i knä när de så tillslut kunde komma iväg hemmåt. En längre resa i bland massor pelargoner till Söderbärke i Dalarna!!!!

Av det andra, ej pelargonerna såldes det inte så bra. Faktum är att jag tror att Elias med Leksakerna sålde mest, mera än pappa som hade Cafe´ och mera än Bella som sålde änglasmycken, tygänglar och kläder, för att inte tala om min Janne som skötte vårt prylloppis.

När Loppiset stängdes återstog att plocka in allt igen.

När det var klart var vi alla så trötta så vi intog ryggläge ett par timmar. Jag fick en mycket mysig stund i min säng framför tvn för på min arm låg en trött gosse och kollade på barntv.
Härligt! Många år sedan jag myste med ett barn på detta sätt.

Sedan åkte Iza, Elias och Andreas hem igen till sitt och jag tog en titt på vad jag fått under dagen...
Min kusin Margareta hade hittat en svartvit prickig väska- kanske till nästa års Damrally???
Sita som jag fick kortet på vårat loppis av.... Hade stickat en grön disktrasa som jag fick. Tvättbar, tätstickad som kändes skön i handen. Jag ska prova den, har bara inte haft hjärta att blöta ner den ännu... Raggsockorna däremot testade jag som nattsocka och de var som du sa, lagom och jättesköna

 

Margareta hade även hittat två söta Tomtar till mig som jag fick!!!
En gubbe och en gumma!!!

   

När jag varknad i morse var jag mör, det kändes som alla leder och muskler i kroppen protesterade mot att röra på sig.

Dock blev de tvingade till det för vår Diabetessköterska ringde, hon hade fått förhinder i morgon, Tisdag. Kunde vi möjligen komma i dag ist. ???
Inte för att jag hade lust att ge mig iväg men det var ju lika bra att ta den tiden som fanns. Våra blodsockervärden var ganska bra, men inte helt så vi blev båda rekommenderade att höja insulinet en aning och dessutom tyckte hon att vi sov för länge på morgonen............
Nej, ha, ha, inte riktigt men eftersom vi äter frukosten så sent var dag så blir det för långt mellan måltiderna så hon vill att vi ska ha ett mellanmål på kvällen, vid 22 tiden. Så vi testar väl med te och 2 fibermackor till kvällsfilmen i fortsättningen så får vi se vad som händer..

 
 
Sita

Sita

3 september 2012 18:57

Ha det gött. Har skickat adressen till Evy. Tänkte åka upp när Evy bytt kruka till Madonnan. Ska ta hem böckerna från jobbet i morgon. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Jill

3 september 2012 19:14

Va kul med loppis ! Tycker ni är fantastiska som har så många järn i elden :) Här jobbar vi på i ekorrhjulet. Jonas har flyttat in till stan igen och imorgon börjar hans tredje år på chalmers. Andreas har precis flyttat ned till Lund igen för sin juristutbildning men han har roat sig på Cypern en vecka har ännu inte pratat med honom så jag vet inte hur han haft det. Daniel skejtar och spelar basket när han inte sitter framför datorn :)
Ha det så bra många kramar från oss alla.

 
Ingen bild

Ingrid, Elisabeth o allesammans

3 september 2012 21:54

Hej på Er!
Vad duktigt att anordna loppis!
Ni har verkligen energi! Vad trevligt att så mycket folk kom också!
ynd bara att inte alla pelargoner såldes, eftersom det är så mycket arbete med att driva upp och sköta dem.
Bengt och jag reser tillbaka till Stockholm i morgon men Ingrid och Helena blir kvar drygt en vecka till här på Smögen, eftersom det är å varmt och vackert väder fortfarande. Ingrid badade senast i måndags och det var 19 grader i vattnet, så det blir nog några fler bad till för dem.
Idag den 3 september är det Jans och min mormors födelsedag.
I lördags kom Carl hem från Portugal - Algarvekusten. och idag fick han det glada beskedet att han utnämnts till kreditchef hos BILIA!
Alla önskar Er allt det bästa och vi hoppas att diabetesen snart
blir bättre.
Kram från oss alla. Sköt om Er!

 
Marketta

Marketta

3 september 2012 23:44

Finns det hjärterum så finns det stjärterum :o. Pellisar, hundar och mattar kom fram dit dom skulle. Kommer du möjligen ihåg vad den stora pellisen som Annika köpte heter? Hon pratade nåt om att hon inte hittade nån lapp på den. Vet inte om hon har gjort det när hon kom hem. Har inte pratat med henne idag.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

4 september 2012 22:36

Denna månad fyller min blogg hela 4 år. Inte klokt vad tiden går fort ibland.
Får se hur den utvecklas framöver.

Kram
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Steve

Steve

9 september 2012 16:43

Så ser växthuset ut från ovan. Det är jättefint både från marken och ovan. Lite sent att skicka bild nu, men det har inte varit flygväder.

http://ferna.se/images/phocagallery/2012-09-09-mor

 
Steve

Steve

9 september 2012 16:49

Oj. länken var för lång...

http://ferna.se/images/phocagallery/2012-09-09-morgonflyg/gopr1229.jpg

/Steve

http://www.ferna.se

 
Sita

Sita

9 september 2012 17:39

Tack för besöket i fredag. Alltid roligt att träffas. Hoppas vi ses flera gånger. Håller på med flera disktrasor här o säljer dom för 25 kr st. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards