farna

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Kaos och glädje i salig blandning

Ja denna vecka har jag inte mått så bra, jag har trappat ner nu på kortisonet och har inte haft vädret på min sida så att säga.
Men jag väljer själv låg dos för jag inbillar mig att det är bättre så.


Jag ser fram mot nästa Lördag då jag ska på bloggträff.............


Min ork har gått åt till att bära ut och in några av de "tillvänjda" pellisarna, fixa maten och gå med hundarna.
I tankarna har jag förberett den där aktiviteten hundarna så väl behöver men ännu ej kommit till skott vilket ger mig dåligt samvete. Men jag vet ju att de blir desta gladare den dagen de inser att jag packar för detta...


Fotot är några nerklippta Spanska Madonnor

Detta är de flesta/ inte alla/ som åker ut och in dagligen. Nä, orken finns egentligen inte men är man en nörd så är man

En förbättring har hänt här på landet sedan sist. Det lilla Postkontoret har stängts och vi har nu brevlådan utanför vår tomt. Så nära hade vi inte ens i Västerås till vår brevlåda.


Jag har anmält mig för att köra Damrallyt (Veteranbilar) den 9 Juni, Kartläsare är fixad.

Man ska klä sig tidsenligt...... den saken får den som kollar...

se hur det blir med.....


Måndag åkte vi till Västerås på em för vi hade fått tid för besiktning av Cadillacen.

Vi tittade in som hastigast hos Izabella, Andreas och Elias (planerade 30 min blev 5 x 5)

Snabba ryck men jag hann i allafall få en nospuss av Phuie (katt) och rufsa om Elias i håret. 

Jag hann även få kort info om mobilen de fixat åt mig som gnällt över min lilla med så liten dataskärm så surf är svårt och läsa sms ännu svårare för mörkblå bakgrund.

De hade till bra pris och snabba ryck hittat en som det nu visar sig, bättre mobil till mig med samma abbongemang som jag har - bara byta simkort och så köra...


Vi sa hej då till Familjen och gick ut till Caddyn................ och den startade inte!


BESIKTNINGSTID OM 15 MIN!


Antog att det var fel på bensinmäteren, ringde Iza... som kom med bensin!
Straxt hade vi "tankat" och iväg bar det.


Janne frågade på Besiktningen Tunbytorp/ Västerås 15 min om vi med 15 min försening hade en chans eller skulle åka hem?

Killen på Bilbesiktingen Tunbytorp/ Västerås han pratade med tyckte vi skulle vänta.

Det var 45 min kvar till stängning!  Vi väntade...................

När det var 10 min kvar frågade vi igen och inte ens då kunde de säga annat än vänta och se.....................

Klockan 20.oo stänger de och jag studsar ut och frågar en personal.

Han kastar ett öga åt disken och säger. De har tagit bort kassan så nu går det inte. Har nu inte fått hjälp?

Dum fråga, skulle vi med en Cadillac stått kvar där om vi fått hjälp???????????

Jag menar-- den är i allafall lång, borde synas...


När vi sent om sidor kom hem på Måndagskvällen var vi ledsna och trötta. Vi åkte ju enbart till V-ås för att besikta bilen.

Vi fick motorstopp även på hemvägen så det var ej soppatorsk! Vi upptäcker även att helljuset verkar fått flipperspel....
Beslutar att avvakta ett par veckor med besiktning för att Janne ska kolla vad som fattas min lilla. Dock anser Janne att Damrallyt ska kunna avklaras

Ja, Måndagen blev inte rolig!

Däremot Tisdagen ... Den började med resa till Skinnskatteberg och blodprovstagning hos vår nya vårdcentral. Om en vecka ska vi tillbaka för Läkarbesök, hos vår nya okända läkare.

Så kommer vi hem och straxt tutat någon bil utanför vår ytterdörr.

Det är vår Lantbrevbärare som kör fram till ytterdörren för brevlådan var för liten.... Han hade 3 stora paket med sig till mig..............

  


Det blev verkligen plåster på såren att under dagen öppna den ena pelargonsticklingen feter den andra, imponeras av vad fina och stora dom var och ge dom krukor att bli ännu större i.... 

Dom kommer ifrån  Karins Växtvärk  Monica Lilja Igelmark och från Anna-Carin Cedergren.

Dessutom fick jag ett brev med posten...

En snäll Jacky som ritat ett Boleromönster till min storlek.

Så som sagt, idag fick jag bara glädjeämnen....

               

Även dessa 2 fick sina glädjeämnen, från Djuraffär

 
 
Margit

Margit

8 maj 2012 23:03

Ja det var verkligen MOTGÅNGAR men också roliga positiva saker som du/ni drabbats av...Hoppas att det fixar sej med bilen...så att du kan köra i Juni!!! Vi håller tumarna för dej!!!
Kram!!!! Hälsa Janne!!

http://margiholm.blogg.se

 
Ingen bild

Anne-Len

8 maj 2012 23:45

Jag blir alldeles varm i kroppen av att läsa din blogg :)
tycker den här sidan borde vinna det högsta bloggpriset (om det fanns något sånt )
kram på dej

 
Bettan

Bettan

9 maj 2012 14:08

Oj en sådan dag du/ni har haft. Hoppas att ni ska finna vad som felas bilen. Å tycker att det var skit att ni inte fick besiktigat den när ni ändå stod kvar & väntade =(.
Va roligt att du få tt nya sticklingar =) Du är ju bara så fantastisk med dina blommor. Ha nu en underbar dag/kväll. Kramis Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jill

9 maj 2012 16:02

Hoppas du snart mår bättre och att det inte är nåt dyrbart problem med bilen. Vad kul det låter med rallyt. Lycka till med alla din sticklingar. Kram Jill

 
Gunnar

Gunnar

9 maj 2012 17:38

Oj Du har verkligen haft berg- och dalbana i tillvaron. Hur många olika pellisarter har du nu egentligen?

http://gunnardeckare.wordpress.com

 
Sita

Sita

9 maj 2012 17:54

Hejsan. Jag åker in till torphyttan till 10 på lördag. Hur många kommer. Sen blir det crousing på em. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards