farna

Alla inlägg den 16 december 2011

Vi har varit en tur till staden Murcia där vi besökt IKEA. Ditresan gick bra men när vi skulle hem höll det på att bli fel -igen, eller som vanligt ska jag kanske säga. Denna gång kom vi in på en väg som ledde käpp rätt åt........ inlandet.


IKEA här i Spanien ser ut som hemma, tom möblerna som heter Billy, Flåren och Aspelund tex.

 

Vi inhandlade lite småsaker som tex ett band med Juleröda pärlor att ha som Juldekoration.

Sedan såg vi denna skylt och beslutade att de vore gott med mat i magen och Svensk Julbuffe lät perfekt

   


Vi stod där i kön och studerade de som var framför oss.....  finns det inte POTATIS?


Nä, faktist så gjorde det inte det! Pulvermos av det mest blaskiga slaget fanns till Köttbullarna men annars var det Hårt Knäckebröd som man fick lägga sillen/ skinkan på.

Det smakade ändå bra!

 


Det roliga i det hela var Spanjorernas sätt att tolka våra ägghalvor med majonäs o räkor på. INTE ÄGG, det var en torr Skorpa under Räkorna.


OK, de gör väl så gott de kan -:)  Skinkan var helt suverän i allafall.


Skinkan är en av de saker vi åkt hit för, vi köpte 2 st djupfrysta färdiga att tina upp och avnjuta till Julafton och Nyår. Det fanns gott om dom

 

Sedan kollade vi runt på IKEAS Fast Food )(matavdelning) köpte pepparkakor, Frysta Köttbullar, Sillburkar mm som hör Julen till


Förövrigt händer det inte så mycket här, vi tar våra promenader och tittar på SVT Play.

Tyvärr märker jag att vi har en viss förmåga att när vi äntligen gett oss iväg på efermiddagspromenaden så blir den oftast längre än vi tänkt.

Därför är vi sällan hemma och vid datorn (SKYPE) före 20.00 så från och med nu loggar vi in på Skype när vi sätter oss ner och kollar på Play tv, sedan är vi online fram till vi stänger av för att sova. Den som vill kan då bara anropa oss för ett samtal

       

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards