farna

Alla inlägg den 15 november 2011

I Lördagskväll hade Spanjorerna fisketävling. De höll på från 18.oo till 23.oo och allt börjar med ett startskott. Sedan misstänker jag att de sköt salut varje gång någon fick napp för det small emellanåt ända till slutskottet klockan 23.oo

Zita gillar verkligen inte dessa smällar!

Så satte de igång igen Söndagsmorgonen, först kyrkklockorna som kallade alla Spanjorer till kyrkan sedan musik och smällare när de bar ut Madonnan och bar henne till Mazzaron där hon nu ska vara fram till nästa Söndag.
Denna fest berättade jag uförligare om i mitt förra inlägg.

Nä, Zita gillade inte nu heller smällandet så vi gav oss iväg på vandring utmed den oroligt vackra kustvägen.


             

Mera foton på den vackra naturen här nere finns i vårt fotoalbum, dit hittar du genom att klicka på Janne, Rozz och den stora Aloe Veran.


Husbil 2011 - 2012

Nu håller Spanien på att förbereda sig för den stora festyran som snart startar och vi har tagit det beslutet att vi drar ut på landet och lever utan el och dator ca en vecka. Allt för vår lilla Zitas skull.


Så att vi inte hör av oss beror på att vi inte har tillgång till dator ett tag framöver.


Lite annat roligt har oxå inträffat! När vi satt inne i bilen och skulle äta middagsmaen ser vi plötsligt ett par med en liten hund som passerar framför vår bil. Men de kom inte fram på andra sidan så Janne öppnade dörren- undrande vart de tog vägen.
Då säger dom att de hade hälsningar från Färna!

Snacka om att bli paffa, vi alltså!
Vi sprang ut och pratade med våra Färnagrannar och jag var så ställd så jag glömde toalt bort att bjuda dom på en kopp kaffe!!!!!
Dessutom glömde jag att ge er lösenordet, ser ni detta så maila keq@spray.se  så får ni det...


Dom stannade till enbart för att heja på oss, de var på väg ner till Portugal där de hittat sin favoritcamping.


I morse på vår första promenad mötte vi det par som vi stötte på i Frankrike. De stog nu på samma camping som vi, ett par "kvarter" från oss. Så ibland är världen bra liten -:)


Nu ska vi vandra bort till Pourto De Mazzaron, tar ryggsäckarna på ryggen och fyller dom med lite matsäck och vatten som behövs i stora mängder för nu har det vackra vädret återvänt efter ett par dagar med småmulet väder.

Tar på badkläder för kanske vi tar ett dopp någonstans på vägen. De är forfarande jätteskönt i havet


Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards