farna

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Pelargoner och en liten tripp

Jag gick ut med i min Facebookgrupp Hundar, katter och pelargoner 
Förra helgen att NU KILIPPER JAG NER MINA PELARGONER!  Den som kommer hem till mig (Norra Västmanland) slipper betala portot, annars kostar orotade sticklingarna 10 kr st.


Oj vad jag postat paket och vad jag haft besökare som klippt sig sticklingar!

Måste vara ett bra pris    


Den Spanska Madonnan är populär, den stora kraftiga pelargonen som vi döpt efter Madonnastatyn på taket på Bolnuevos Kyrka/ katedral, Curtan har ett kort, dock ej från gränden där vi gick då sticklingen kom dalande i stormen från Maddonnan och lade sig tillrätta framför Jannes fötter.

Denna Spanska Hängpelargon är trevlig den med. Den har växt kraftigt och förgrenat sig självmant, blomman är vit på kronbladens baksida och orange/ röd fram så den får en speciell lyster.

     


Men det finns även annat att klippa sticklingar av. Allt från Änglapelargoner och äggskals, till vanliga Zonalpelargoner.
Det är bara att komma när vägarna leder förbi mitt hus och klippa


 

Under elsljus (lysrör) står nu de som ska följa med på våran resa. Men även min nyaste P.bovkeri I 2 år har jag försökt få tag på denna ovanliga pellis. Bladen ser mera ut som morotsblast. Men blomman är fantastisk, Kolla här,  hoppas min inte väntar allt för länge med att blomma

 
Vi har även haft besök av Iza, mycket kul. Hon är så lättsam att ha att göra med och vi satt och pratade och skrattade in på midnatt innan hon åkte hemmåt. Lycklig över bilen som Andreas givit henne i gåva  


Torsdagen hade vi ett grått och trist väder, lite regn kom det ibland men inte så man blev blöt.
Vi åkte till Skinnskatteberg, Apoteket och Ica. Men hann även en lång promenad med hundarna på nya okända vägar.

 Nog fanns det vackra vyer och hus även i Skinnskatteberg

       


Det gråa vädret gjorde att vi saknade energi att göra nåt vettigt, båten skulle tex behöva ösas.


Istället tog vi bilen och for ner till kolonin där vi hade stuga förut. Döm om vår förvåning, vått fd ställe är till salu igen. Ja, så kan det gå! Vi hälsade på Börje o hans tjej och satt och pratade ett par timmar. Kul att ses igen

Även i dag, fredag har vi haft en trevlig dag.
Gunilla och hennes kille kom hem till oss på besök. De var vänliga att befria oss från en massa Äpplen. Vi var så ivriga att bli av med dom så vi hjälpte till både Janne och jag att fylla deras väskor och kassar.

Efter välbehövligt kaffe sedan så fick jag hjälp med mina krånglande datorprylar.

    


Han kollade mina skärminställningar som han ändrade så mina ögon klarar dataskärmen bättre.

Han undersökte skrivaren och hittade felet så nu ska vi se till att få de där svamparna som han hittade på, utbytta.


Tack snälla ni!


När dom åkt kom en granne över och bjöd oss på kräftskiva i morgon på Hembygdsgården.

Så här rullar livet på i 100 knyck

 
 
Marketta

Marketta

26 augusti 2011 22:58

Ojoj, hoppas det blir kvar några till nästa helg, och att du är hemma då. Hade tänkte komma förbi efter tävling nån av dagarna. Lördag eller söndag.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

27 augusti 2011 06:10

God morgon. Så trevligt med besökare, då slipper ni vara själva.Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie-Louise Grimlund

27 augusti 2011 19:17

Hejsan Kerstin !

En hälsning från Södertälje.Har inte glömt bort Dig.
Men Pellisar var nog inget för mig i sommar blev det katter.De är kvar har avmaskat dem idag alla tre.
Sen köpte jag strömmingsfileér som de älskar.

Kram Mi

 
Gunnar

Gunnar

28 augusti 2011 08:33

Kul att läsa om och titta på bilder av alla dina fina pellisar.

Låter bra att du fick hjälp med datorgrejorna också.

http://carlstedtfamily.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards