farna

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Grisögat

Jag har haft synproblem på mitt ena öga ett tag.
Det rann konstant, gjorde lite ont och kunde inte ställa in skärpan så jag såg bara på det vänstra ögat som fort blev överansträngt på grun av det. Dessutom kändes ögat svullet och ont inuti ögongloben så när jag fick tid för en liten operation så kändes det bra.

På Onsdagsmorgonen åkte vi då till Västerås, Janne släppte av mig utanför lassarettet och jag traskade den långa gången till Ögonkliniken.

Under lokalbedövning skar sedan läkaren upp och skulpturerade om mitt ena ögonlock. Han sa att han byggde upp en "båge".
Hur det kommer att bli får jag vänta med att se för när jag kom ut var det ganska svullet och så är det ännu. 

Det andra ögat ska opereras det med sa läkaren om ett par månader eller ett halvår, beroende på när tid finns och när jag kan.

Men man ser ju att jag kommer få ett stort öga medan jag än så länge har kvar mitt gamla "grisöga".


Dessutom sympatiserar det orörda ögat med det andra genom att svullna så jag ser bäst nu med ögat som är dimmigt trots operationen. Men jag koppas synskärpan återhämtar sig nu, det är i allafall det som är tanken.

Eftersom jag inte mår dåligt, bara har liten känsla av att det skaver i ögat och ser suddigt, så tog vi hundarna med oss på en skogspromenad i går, dagen efter OP.
Rozz den token ska ju alltid in i vegetationen och vad jag skrattade åt han när han kom fram på vägen igen med en krans runt kroppen.

 


Det syns att hösten är här, skogen är full med Ljung och Lingon.
När vi kommit en bra bit in i skogen såg vi ett Tältläger, 5 Tält och en pressäning uppspänt som ett allrum. Kläder på tvättlina men inga folk.  Det skrek Lingonplockare från annat land.
Sa att de stackarna är väl ute i Lingomskogen och sliter för sina futtiga ören de får.

 


Mina Pelargoner är nu i all sin glans men tyvärr måste de snart in annars tar frosten dom.

 


Jag ska välja ut några av mina dyrgripar som ska få följa med på vår resa Söderöver, de andra ställer jag in och hoppas på det bästa med. Men eftersom vi stänger av vattnet i huset så kan ingen vattna under vinterhalvåret så det blir väl som det blir

 


För tiden lider och vi med den. Vi har börjat förbereda oss för att sticka iväg igen. Mycket som ska ordnas innan. Trots att vi trivs här i huset vi köpte för 1½  år sedan så nu börjar vi längta

 

  
Vi ska försöka komma iväg lite tidigare, redan i Oktober. Förra året åkte vi över Öresundsbron den 8 Nov, dagen före snökaoset drabbade Sverige. Sedan hade vi vintern i bakhasorna hela vägen ner till Spanien. Det vill vi unvika i år.

Jag är lika usel som vanligt att besöka mina Bloggvänner, men nu ser jag extra dåligt så nu har jag något att skylla på  

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Vännerna på Nätet!  Här  
DU som är från 30 till 100 år, Välkommen att bli medlem i forumet.
Facebook och Bloggar är bra men där kan man inte ta upp allt för privata saker.  Här kan man prata av sig om livets glädjeämnen och sorg.

Forumet är slutet och kommer inte att ha så många medlemmar för vi ska alla kunna känna oss trygga där inne


 
 
Gunnar

Gunnar

19 augusti 2011 09:24

Hoppas att operationen ger Dig det resultatet Du önskar. Ha,ha Ja vovven ser för go ut med kransen.
våra pellisar blommar finare än nånsin ute på altan men som du säger så får man snart se upp med frosten. särskilt som vi kommer att vara borta under veckorna nu och inte kan reagera på plötsliga vädervarningar om kyla.

Trevlig helg!

http://carlstedtfamily.blogspot.com

 
Anders och Birgitta

Anders och Birgitta

19 augusti 2011 09:54

Att operera ögonen kan inte vara kul, krya på dig. Vilken fin krans vovven fick. Vi är också på G söderut men vi åker nog redan i slutet på september, vi övervintrar nog inte utan åker hem till jul tror jag.

http://husbilsliv.blogspot.com

 
Sita

Sita

19 augusti 2011 12:52

Så bra att du fick ena öga gjort iaf. Ska höra med dotter när hon är helgledig. Igår fick jag nya sticklingar, den ena vet jag inte vad det är för sort men den andra är en rosa tulpanpelargon. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

19 augusti 2011 15:30

Vad skönt att operationen gick bra och hoppas du snart ser bättre och slipper ha ont mera
men kan tänka mig det är jobbigt innan det läker
kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Cina

Cina

19 augusti 2011 17:40

Ajajaj detta ser ont ut fy sjutton.
Hoppas det blir bra nu!
Regn över Västerås precis just nu!
Önskar dig en fin fredagskväll!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

19 augusti 2011 22:25

Hoppas att operationen gick bra.
Här regnar det, som jag sa i telefon.
Får hoppas på bättre väder nästa vecka.

Ha en bra helg så gått det går

Kram
/gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Margit

Margit

20 augusti 2011 10:58

Hoppas att det blir nu bra...efter operationen..med ögat..och att svullnade avtar..för varje dag!!
Så fin "krans"...Rozz..fick på sej..Midsmmarkrans... men lite sent...
Önskar dej/er en fin helg!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards