farna

Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

God mat och regn blandat med sol

Midsommarafton började bra och slutade bra i allafall -:)

Janne gick en rejäl långpromenad med hundarna medan jag fixade mat, plockade en blombukett och dukade. Jag var ut flera ggr och kände efter, nog kan vi sitta ute?

 När det endast återstod dukningen fick jag ge mig.
Det regnade inte men det var kallt ute  Jag dukade i matplatsen.
 


När vi ätit klart och fått in disken i diskmaskinen, då kom solen.
Vi tog varsin bok och gick ut och satte oss hela eftermiddagen ute och njöt.

          


På kvällen fixade jag en till tröja till vi åker till Västerås på Big Power Meet den 8 Juni

 


Sedan blev det Skräckfilm på tvn, fast den var inte så otäck. Prince of darknes, gick på TV 4 Film. Janne suckade att jag ville se sånt skräp -:) Men jag gillar såna filmer


I dag satte vi hundarna i bilen och åkte till skogen som jag hittat en bit härifrån.
Rozz brast ut i ett iltjut av glädje då han förstog att vi skulle hit........

Janne tyckte liksom jag att den skogen är fantastiskt fin.  


Eftersom det regnar varannan timma så gott som, så fanns det gott om vattenpussar.
Vi gillar verkligen inte att Zita måste plaska i varje pöl!
Så hon beter sig oxå, ner med nosen i vattnet och sedan en rivstart frammåt i 90 knyck.................men tungan ute, långt ute, hängande som en slips.
Jag lyckades få med henne på kort en bråkdels sekund innan pölen tog slut, här han hon fått upp huvudet igen och kollar efter Rozz....

   


Mitt på vägen låg en tallgren av en modell som jag aldrig förr sett. Ångrar att den fick ligga kvar 

 


Hundarna hade full fart under tassarna.
Janne och jag kollade Blåbärsriset, jo det fanns så vi fick ihop lite smakprov. Mums

   


Vi sa att vi ska ta husbilen om någon vecka och åka hit för en heldag. Plocka bär och låta hundarna jaga å mycket de vill....  Jaga varandra alltså.
Jag har aldrig sett något djur här,  beror kanske på att det rör sig mycket folk här????

   


Kolla Rozzens ansiktsuttryck här ovan. Han ser ut som han ropar... du kan inte ta mig, du kan inte ta mig...... 
Stackars Zita blir alldeles slut för han är snabbare i sina korta ben. De går som trummpinnar

 


Väl hemma i hundgården var det lungt, en stund, sedan kom regnet. Lagom till Färnas dans runt midsommarstången började. Så vi stannade hemma. Får gå nästa år ist.
Såg dock när grannens gav sig iväg, i sällskap hade de 2 barnbarn i förskoleåldern och i den Svenska nationaldräkten, rojalblå klänningar med gula förkläden. Jättesöta flickor!

     


När det nu inte var väder att vara ute så satte Janne igång med att instalera min nya diskmaskin. Att få ta bort bänkdiskmaskinen, vad härligt. Köket blev mycket större.  




Du som är 30 - 100 år. Välkommen till forumet. 

Klicka på bannern så kommer du dit
 


 
 
Sita

Sita

26 juni 2011 07:12

Morsning. Inget regn på midsommarafton här inte, inte förens i går kväll heller. Toppen midsommar alltså. Igår åkte vi förbi Ställdalen o tittade vart parken låg. Ha det gott. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Anki Paulsson

Anki Paulsson

26 juni 2011 19:49

Lite typisk svensk midsommar det där att det regnar medans man äter och sen kommer det lite sol :) Hundarna ser verkligen ut att trivas i skogen.
Härliga bilder har du som vanligt.
Kram

http://www.hampusmamma.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

28 juni 2011 01:48

Säger som Anki, att medans man äter ja då ska det regna, men när man ätit klart, ja då kommer solen fram, typiskt alltså :)
Idag har det varit underbart sommarväder här.
Jasså så blåbären är klara att plockas. Kanske vi oxå skulle åka iväg och kolla ngn stans här i krokarna.
Tänkte på blåbärspaj när du nämnde att ni hade plockat lite blåbär. Blåbärspaj som är så gott, mums.
Ska leta på nätet efter blåbärssaft oxå.
Blir ju slånbärs saft sedan i höst, en underbar god saft av slånbär. Finns inget godare saft än slånbärssaft.

Kram

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Gunnar

Gunnar

29 juni 2011 20:56

Det är konstigt men jag minns knappt en midsommar utan nån regnskur. har det varit det senaste åren tro?

http://carlstedtfamily.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards