farna

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Glad Midsommar

Nu närmar sig Midsommar med stormsteg och alla är väl fullt upptagna av förberedelser.
Själv ska jag straxt åka till Skinnskatteberg och handla lite mera sill för att göra våran favoritröra. Receptet skriver jag under detta kort.
Min bild som är min midsommarhälsning till dig har jag även gjort som tutorial för den som vill göra en egen.   Finns här      Kew Grafiks Tutorial 
Vill du ta med min bild till din Blogg som en Midsommarhälsning från oss till er? Det kan du göra här

 


Recept på jättegod kall
Sillröra
1 Hackad Rödlök

1 stort rivet Äpple

1 burk matjesill avrunnen

2 delar Gräddfil

1 del Majonäs

4 hårdkokta hackade ägg

ett knippe Rädisor, skivade

1 burk Svart Kaviar

Dillkvistar

Blanda den hackade löken och det rivna äpplet, bred ut på ett fat eller större tallrik

Klipp sillen i små bitar och lägg ovanpå.

Bred på Gräddfil/ Majonäs blandningen ovanpå.

Dekorera med de hackade äggen, skivade Rädisorna, Svarta Kaviaren och dillkvistarna


Avslutar med lite blommor från våran trädgård. Vi har inte mycket men dessa finns och allt står nu inför midsommar, i full blom!

                 


-----------------------------------------------------------------------------------


Vännerna på Nätet!  Här   
DU som är från 30 till 100 år, Välkommen att bli medlem i forumet.
Facebook och Bloggar är bra men där kan man inte ta upp allt för privata saker.  Här kan man prata av sig om livets glädjeämnen och sorg.

 Forumet är slutet och kommer inte att ha så många medlemmar för vi ska alla kunna känna oss trygga där inne

 
 
Ingrid

Ingrid

23 juni 2011 09:12

Så många vackra blommor ni har i trädgården! Nu är det en vacker tid och här på Gotland blommar vägrenarna helt otroligt fint nu med blåeld, akleja, brudbröd och mycket annat. Det blir nog inga problem att få ihop en midsommarbuket, bara vädret tillåter en promenad.

Glad Midsommar!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Kjelle Bus och matte Camilla

Kjelle Bus och matte Camilla

23 juni 2011 09:48

Tycker då det ser ut som om ni har en hel del fiiina blommor i er trädgård :)
Glad Midsommar !!!

http://kjellebus.blogspot.com

 
lillis

lillis

23 juni 2011 12:15

Tack tar gärna med mig receptet låter så gott.
Så många fina blommor du har.
Önskar er en Glad Midsommar
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Sylvia

Sylvia

23 juni 2011 14:45

Underbara midsommarblomster du har i trädgården. Pion är en av mina älsklingsblommor. Min vita pion blommar för fullt men efter dagens regn vi haft ligger blommorna jäms med marken.
Receptet på sillröran tar jag med mig....tack snälla!
Önskar en Glad Midsommar.
Kram

http://cobra38.wordpress.com

 
Sita

Sita

23 juni 2011 17:48

Hejsan. Dom där blålila har jag oxå som blommar. Min pion blommar oxå men ligger på backen efter allt regn. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

23 juni 2011 22:13

Ja, tänk att nu är det midsommar..så fort tiden går
och önskar dig också en riktigt fin helg
Jätte-fin bild som du har gjort
och ljuvliga blom-foton
kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Ingen bild

Elisabeth och Ingrid

26 juni 2011 12:34

Tack för det jättegoda receptet! Vi minns att vi fick det som förrätt på Jannes 50-årsdag och att vi tyckte extra mycket om det....
Carl är i Grekland, Jan-Henrik är med kompisar på Smögen, Helena är i Dalarna så det är bara jag, Bengt, Michael och Ingrid som är hemma och firar midsommar själva..... Michael har precis "skaffar tjej" så han var bara kvar ett litet tag hos oss....
HA EN TREVLIG MIDSOMMAR, önskar vi alla
Hälsningar Elisabeth och Ingrid

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards