farna

Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

Oj vad vi handlat...

Vilka bra förändringar här på bloggplatsen. Nu kan man klicka på bilderna och på så sätt numrera dom så de kommer in i den ordningen JAG vill ha dom!
Fast ännu funkar det inte för mig att ladda upp flera bilder i Explorer, det gjorde det förr. Nu låser sig Explorer bara.
Laddar upp gör jag i Google Crome!
Annars använder jag mest Explorer av gammal vana

I Går hittade Janne bilen han trodde sig vilja ha. Vi måste ju ha en med drag, en som vi kan köra grejer med. Det är så mycket som ska hem denna sommar och de fordon vi har är bra för sina ändamål, men inte som transport av div. grejer.
Vi gav oss iväg i Husbilen på förmiddagen.

Stannade till i Norberg på Buddy´s Hamburgerbar och stoppade lite i magen.
Vad snopen jag blev då vi kom in där!
En liten lokal  med inredning som tog en tillbaka till gamla filmer mm i ungdommens dagar.
Tak, väggar var fulla med gamla Elvisposters. Gamla affirscher, gulnade av ålder från Elvisfilmer. Gamla vinylskivor med Elvislåtar i taket. Hyllor med små modellbilar av Cadillac och andra Amerikanare, en stor gammal radioapparat och jag vet inte allt.
Tyvärr hade jag inte kameran med mig in och vi hade lite brådska så det blev inga kort. Mera än detta kort som jag tog från husbilsfönstret när vi for vidare



Vi passerade Krylbo järnvägsstanion. En stor och pampig byggnad som skvallrar om forna tider då detta var den största järnvägsknuten i Sverige. Den som vill kan läsa mera här


En 10 minuter senare kom vi fram till vårt mål.
Volvon stog på framsidan av huset och den blev våran för den var bättre skick än väntat av en så pass gammal bil, en  -95.

Damen hade även en affär, hon hade en massa fina saker.
Jag köpte av henne den vackraste Brorsch jag sett, gjord av Snäckskal.
Så summa sumarium, hon fick göra affär med både mig och Janne


Så rullade vi hemmåt, jag i husbilen och Janne framför i Volvon


Hundarna måste ju ha sitt så vi stannade till vid Hembygdsgården i Västanfors/ Fagersta och tog en promenad i de vackra omgivningarna. Log lite åt att Prinsessan Viktoria fått en sluss uppkallad efter sig här..

                    

Så var vi hemma igen.
Janne satte in hundgaller i Volvon, jag vattnade mina blommor som finns lite överallt ute.
  

         

       

Hundarna fick röra sig lite fritt en stund ute i hundgården.
Om någon undrar vad det är som står under den blå presseningen så kan jag berätta att det är mitt blivande växthus som vi nu ska ta itu med, nu när vi har transportmedel för det som behövs införskaffas. Som tex brädor till trädäcket vi ska ställa det på

 


Nu stoppade vi in hundarna i Volvon för nästa projekt...
Hi hi, när jag sa till hundarna att vi skulle åka bil så gjorde de ingen min av att få åka i DEN bilen.

När jag stoppade dom där och släppte in dom blev dom jätteglada men oj så de undersökte den innan de lade sig ner.
Tydligen blev den godkänd för de somnade ganska omgående.


Nu åkte vi åt andra hållet.... Förbi Köping och till Kungsör där vi hade en spis på G.

En sån som jag ville ha, 2 år gammal, med katalysugn, varmluft mm.

   


Väl hemma igen kollade jag lite över mina pellisar.

Nog är de vackra allt!

Men den där grenen som kom från ovan i Spanien och landade framför mina fötter, den bara ränner på höjden.

Nu haqr den 3 stammar men ingen knopp i sikte.
Jag undrar så vad detta ska bli?

Undrar även hur jag ska bete mig med denna i höst när vi åker ner till Spanien.

Så som den växer så kommer den vara allt för stor och kraftig för att få följa med och utan vatten i 6 månader lär den inte överleva. Jag får väl ta med mig en stickling av den......

       

Klockan 22.30 var spisen inburen, inkopplad så vi såg att den fungerade och vi var alla helt slut efter en lång men givande dag!
Rozzen slocknade med huvudet på armstödet ty han kollade vad vi gjorde in i det sista...



..................................................

................


Vännerna på Nätet!  Här   
DU som är från 30 till 100 år, Välkommen att bli medlem i forumet.
Facebook och Bloggar är bra men där kan man inte ta upp allt för privata saker.  Här kan man prata av sig om livets glädjeämnen och sorg.

 Forumet är slutet och kommer inte att ha så många medlemmar för vi ska alla kunna känna oss trygga där inne

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

16 juni 2011 13:25

Det var en shoppingtur som hette duga det där säger matte :)

http://kjellebus.blogspot.com

 
Sita

Sita

16 juni 2011 17:50

Var inne på den hamburgerbaren för flera år sedan. Låter som dom fått mycket mera saker nu. En kul turistattraktion. Här blev det en gammal tvättmaskin igår. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

17 juni 2011 01:36

Säger som Kjellebus, det var en shoppingtur som heter *DUGA*
Fin Brorsch du hittade.

Kram
/gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
lillis

lillis

17 juni 2011 06:52

Oj vad ni handlat. Så fina pellisar du har och många fina kort från er resa,så roligt att titta på
En bra och fin helg önskar jag dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anki Paulsson

Anki Paulsson

17 juni 2011 14:53

Hejsan
Tänkte höra med dig om du säljer några pellissticklingar.
Jag betalar givetvis i förväg för dem och portot. Du kan väl höra av dig på min blogg om du har tid och lust med det.
Önskar dig en trevlig helg
kram

http://www.hampusmamma.bloggplatsen.se

 
Marketta

Marketta

17 juni 2011 23:52

Jaha, ser det så ut inne hos Bubba. Jag har ju inte varit in där på länge och då såg det inget speciellt ut. Vi brukar ju ställa en bil på parkering där när vi åker och tävlar österut. Hon jag brukar åka med bor ju lite utanför Norberg.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards