farna

Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Resedagbok den 25 Februari

Här finns Vännerna på Nätet!  http://50pluss.forum24.se/

DU som är från 30 till 100 år, Välkommen att bli medlem i forumet.

Facebook och Bloggar är bra men där kan man inte ta upp allt
för privata saker. 
Här kan man prata av sig om livets glädjeämnen och sorg.
Forumet är slutet och kommer inte att ha så många medlemmar
för vi ska alla kunna känna oss trygga där inne

----------------------------------------------------------------

 

I Dag är det den 25 Februari, det innebär nedräkning till vi börjar hemresan den 25 Mars.  Hur det känns?

Ja, både och.

Nu har sommaren kommit hit och en hemresa innebär kanske att mina leder börjar bråka rejält igen i kylan hemma.

Nu har jag klarat 6 veckor utan kortison och vad skönt det vore att slippa börja ta dom igen.

Att klara mig utan tills vi åker tillbaka i höst! 

Nu har här blivit så varmt här nere så vi har börjat sitta under markisen. Ingen av oss är såna där riktiga soldyrkare, men som synes på den tomma solstolen så ligger jag mera än Janne ute i solen

 

Vi har inte varit på någon lång utflykt denna vecka för jag fick så inni nordens ont i mina Benhinnor så ja var iväg och fick antiinflammatorisk salva.

 

När jag var till läkare hemma så fick jag veta att det inte fanns annat än vila som hjälpte (det började ju för ganska presis ett år sedan detta onda på smalbenets framsida).

Nu har jag smörjt och bara gått entimmasrundor, faktist så känns det bättre om än inte bra!

 

Mina Tulpanlökar från Lidel har nu gått i blom och är så fina så.

Men enligt bilden skulle dom vara åt lila hållet i färgen...............

Kan det bero på att de är planterade i sand mån tro?

  

 

Att gå in till Po De Mazzaron är perfekt, efter en 30 min promenad kan man sitta och vila benen innan hemgång.

På helgerna är här knökfullt med folk, på vardagarna jobbar Spanjorerna så då är det bara några få turister som vandrar här

  

 

På hemvägen föll mina ögon på ett hus med den mest egna väggdekoration jag sett i mitt liv!

Det var som en tavla!

Vi kom fram till att det nog inte är urhugget i den murade fasaden utan det är nog gjutet för sig och ditlimmat.

Eller vad tror ni?

  

  

På campingen finns små Gråsparvar som hoppar runt och letaqr brödsmulor.

 

Det har varit så kul att se dessa och nu efter 4 månader så, varken hundarna eller fåglarna bryr sig om varandra.

Det "knastrar" i mattan när de hoppar fram men hundarna sover vidare även om de hoppar alldeles bredvid dom.

  

 

Ett kort på min tvättmaskin.

Jag såg en Tysk familj som hade en som de vevade runt en trumma på,

handdriven tvättmaskin alltså.

Min är mycket bättre, den gnäller inte som deras gjorde. 

Jag behöver inte veva den heller, bara ge den lite mat ibland så sköter

den sig själv sedan

  

 

Ibland är det lågt i tak! 

Såg detta när vi gick hem i går från Po de Mazzaron.

Molnen under bergstoppen.

Där uppe som vi brukar vandra, ja inte längst upp förstås, har inte orkat dit.

Fast det finns små smala stigar även upp till toppen

  

 

Så otroligt grannt! Vad stora och välväxta pellisar detta hotell har!

Skulle jag me ´vilja ha, såna blomkrukor som är som staket.

Vore fint i Färna med såna staket ju

     

 
 
Cina

Cina

25 februari 2011 15:02

Alltså dessa foton gör mig GRÖN av avund skall jag bara tala om. Där sitter ni och gottar er i solen och här är det 1 meter snö. Tänk nu blir det sommar o varmt där nere och om en månad börjar er färd hemåt. Men inte skönt att vara där när det är 40 grader. Bäst på VÅREN.
Så ni tänker fara tillbaks i höst igen....det tycker jag ni gör rätt i. Skulle jag oxå göra om jag vore er.

Attans med dina benhinnor då....men tusan ni har gått många många många mil och det tar på benen.
Ni har vart otroligt duktiga må jag säga.

Nu får ni ta vara på solen och ha en fin helg!

Kramen på er alla fyra.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Rita Borg

25 februari 2011 16:34

Vilka fantastiska bilder det är ju så vackert.Du får ta det vackert med det onda.Det är så roligt att få följa er två turturduvor på er resa.Tack från kusin Rita

 
Sita

Sita

25 februari 2011 18:38

Hej på er. Nu har vi fått mildare väder. Just nu -0.3 Imorgon ska jag vara barnvakt i Nora för här håller vi på att rusta i vardagsrummet. Massor med spån o färgflagor överallt. Ska vara i Nora 07.30, så Kjell får väl komma dit o äta. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Camilla "Lillagul"

Camilla "Lillagul"

25 februari 2011 20:36

Så härligt ni har det !
Förstår att ni inte längtar hem !
Vilken bra tvättmaskin du skaffat dig :)
Trevlig helg !

http://camillalillagul.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

25 februari 2011 21:37

Vilka underbara bilder och så härligt ni har det. Jag ser ju på vädret på TV och det verkar ju som om ni har riktig sommarvärme.

Det känns som om det är väldigt långt tills vi har det så härligt. Men det går åt rätt håll i alla fall, för idag har vi bara haft någon enstaka minusgrad.

Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Margit

Margit

25 februari 2011 22:19

Förstår att det känns "både och",,,att om en månad ska ni "vända hemåt" igen... Värmen som ni ändå har, jämfört med oss... den har vi ännu inte härhemma. Nu har vi något mildare, det sista dygnet. Vi har nu annars på mornarna haft - 24..och det är SÅ bisert
Jag kommer ihåg, när jag var barn..så skickade min mmma o ppappa efter n sån tvättkula..den hade en vev,,och mans skulle veva "fram o tillbaka" om jag minns rätt. Resultatet , ja det kommer jag INTE IHÅG...
Nu är det fredagkväll och vi har suttit och titta på SKAVLAN...Mycket intressanta gäster och han ställer ju så bra fårgor. och snart är det fortsättnig på Lets Dance...skll titta på det.
Kramar till er båda..och vovvarna också!!!
Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Bettan

Bettan

26 februari 2011 00:00

Hello!

Ser att du i alla fall inte tappat din svenska nu när ni har varit på resande fot så här länge =).
& kul att du återupptagit ditt kall med gruppen på nätet. Det är något som jag alltid beundrat dig för att du har haft så fina grupper.
Kram på dig vännen!
/Bettan

http://grafikbettan.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

26 februari 2011 01:10

Hej på dig
Nu har jag äntligen kommit mig för att registrera mig på: 50+
MEN jag vet inte om jag har beskrivit mig på rätt ställe?
för det stog ngt om att profilen eller ngt var för långt.
Får försöka hitta vad man gör en beskrivning om sig.
Jag såg ju att det stog *HEJ* på fler ställen där dom hade beskrivit sig, men vart är det man gör det ngn stans?
får leta vidare ngn kväll.

Tiden går fort ibland.
Fattar inte att ni redan nästan är på väg hem igen. Hoppas den värsta vinter har börjat försvinna, när ni kommer hem till hemlandet igen.

Kram på er alla
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

26 februari 2011 22:00

Hej på dig
Jag hoppas att jag nu har skrivit på rätt ställe.
Fick ngt mail om det, så det måste nog vara så?
Ska bli trevligt att vara med iaf :)

Kram på dig
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Marketta

Marketta

1 mars 2011 08:50

Jag säger bara välkommen tillbaka :-). Det är nog bäst och dra därifrån innan den olidiga hettan kommer. Men du får ju se en massa fina blommor innan det är dags och åka hemåt. Här börjar ju den bästa tiden nu. På lördag blir det våran första officiella agilitytävling i Örebro, ser riktigt fram emot den. Ett vårtecken för mig det när tävlingarna börjar komma igång.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

1 mars 2011 15:54

Det måste vara mycket värt att slippa Kortison. Du skulle bo i varmare trakter året om men det är ju inte så lätt att bara flytta. Jättefin väggdekor. Här har vi då ingen vår än utan grått och trist. Du är så duktig på mycket och blommor är ett av dom. Man njuter av dina blombilder. Ni har det verkligen bra på er resa. Vad mycket ni upplevt.

Ha ytterligare en fin dag i paradiset
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards