farna

Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Reseblogg den 9 dec

 


Här har vi nu i flera dagar haft en rejäl värmebölja, tom kvällarna är sammetslena och det är bara så skönt att vara här.

Det händer inte så mycket, dagarna bara rullar på och vi försöker ta det lungt för jag märker att Janne ännu lider av sviterna på sin utbrändhet som han drog på sig sista året med jobb och flytt. Gubben är inte ung längre även om han tror det.

Det är mycket därför som vi beslutat att stanna kvar hela tiden på samma camping, försöka få han frisk till vi kommer hem och livet blir normalt igen med hus och allt vad det innebär.

 

Vi promenerar mycket och länge var dag annars slappar vi mest.

En kul händelse var i allafall i går då vi framför sandstensskulpturerna körde lite Rallylydnad. Vi hade flera som tittade på och när jag började plocka ihop skyltarna så kommer det fram en man och börjar prata.

Han var Rallylydnadsinstruktör från England! 

Allt var bra som jag gjorde frånräknat att jag skulle haft kortare koppel -:)

 

OBS, kortet, vi har tvättat och tom solstolen fick bli torkställning........

  

 
 
Astrid

Astrid

9 december 2010 12:04

Det ser helt underbart ut och här har vi minus 15 idag
Så njut av värmen,mina grannar åker till Kanarieöarna på fredag
Men det bli ringen resa för oss i år jag ska var redo att åka när jag behövs i Stockholm
Det blir tillökning i feb.

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
lillis

lillis

9 december 2010 12:48

Vad glad jag blev att du hörde av dig. Så härligt ni har det här är grått och kallt
Ha det bra i värmen och ta hand om varandra
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

9 december 2010 12:54

Härligt att läsa att ni tar dagen som den kommer.
Och att allt verkar bra med er.
Ta hand om lilla gubben o pyssla om han.
Inte kul att vara utbränd....det vet jag allt om.
Men hoppas det går över tills ni kommer hem till våren o sommaren.
Är himla avis på er ska du veta.
Kallt som tusan idag fast inte så många grader -7,8 men det blåser o det är RÅKALLT.
Inte bra för min kropp.

Krama gubben från mig och naturligtvis får du en oxå.

MÅ GOTT O NJUT!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ann

Ann

9 december 2010 13:23

Tänkte just på Er när resedgboken kom upp. Kallt här. Brrr skönt att se varma bilder från Er/kram

http://hem.passagen.se/annknu

 
Sylvia

Sylvia

9 december 2010 13:58

Vilken härlig tid ni har i värmen. Ser att ni också har kastat er i havet. Riktigt avis på er. Här har vi en riktig vargavinter med massor av snö, vitt och vackert än så länge. Tycker ni gör rätt som stannar där ni är och njuter av värmen och har det gott.
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

9 december 2010 14:04

Så härligt ni ser ut att ha det. Eva berättade att de också har haft riktigt varmt och skönt på Sicilien nu.
Inte att undra på att det blivit mycket för Janne med alla flyttbekymmer. Hoppas att den här semestern ger honom orken åter.
Kram och tack för din kommentar hos mig!/Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ingen bild

Marie-Louise Grimlund

9 december 2010 15:54

Vilket annorlunda liv mot vad jag är van med.Hade jag gillat värme och haft någon att göra resan med, kanske kanske inte.

Jag nöjer mig med Ingrids Julkalender, Du har ju redan svaren samma dag.

Kram Mi

 
Camilla "Lillagul"

Camilla "Lillagul"

9 december 2010 16:43

Åh så härligt ni ser ut att ha det !!!
Skönt med bara lata dagar , det behöver man :)

http://camillalillagul.blogspot.com

 
Sita

Sita

9 december 2010 17:26

Hejsan. Vi har inte så mycket snö ändå som dom har söderöver. Uddevalla har mycket mer. Idag nu -7 grader. På söndag fyller lilla Thea ett år. Ha det gott o njut av värmen åt mej med. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

9 december 2010 18:05

Säger som Marie-Louise, hade jag gillat värme så hade jag rest till ngt varmt land jag oxå, men jag gillar INTE när det är FÖR varmt, jag mår nästan illa då. Så lagom är bäst för mig :)

Tack för påhälsningen i min blogg :)
Det jag menade var att det var för ett tag sedan som ngn undrade om hennes inlägg hade kommit fram, eftersom hon inte hade sett det, men när jag då gick in till hennes blogg, så kunde jag ju inte svara tillbaka, så jag tänkte, att då är det lika bra att skriva det, så alla är medvetna om hur det ligger till.
Jo där det finns /url/namn/ där kan man ju svara tillbaka som vanligt, men inte där det finns en massa* konstiga konton* :)

Här är det ca -6,4 gr idag men råkallt som bra den'
längtar redan tillvåren/sommaren.

Ta hand om varandra och ta det lugnt på eran semester.

Kramar i massor
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Marketta

Marketta

9 december 2010 21:41

Vad kul att ni fick publik :-). Fast det där med kortare koppel tycker jag lät lite skumt :-o. Men tänk på innan du lyssnar för mycket på dom utrikes att de kör med andra regler än vi i Sverige.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Anders och Birgitta

Anders och Birgitta

10 december 2010 10:05

Vilken liten söt "knähund" du har. Blir inte den andra hunden lite avis då? Vi trodde inte att det skulle vara så varmt där nere nu, jo vi ångrar oss nog lite för att vi åkte hem så tidigt. Vi får nog kanske tänka om till nästa år.

http://husbilsliv.blogspot.com

 
wiper

wiper

10 december 2010 15:19

Jättefina bilder och vad härligt ni har det. Vad duktigt av dig att skriva resedagbok. Då får vi njuta av resan lite också. Sköt om er och ha det fortsatt bra
varm kram från kalla Småland

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

izabella

10 december 2010 17:43

oh så gött det ser ut på bilderna...väääärme.... här blåser det och är verkligen iskallt. varit ute med stina idag o lekt i snön, hundvalpen.... tränat lydnad med henne. gått bra.

 
Margit

Margit

13 december 2010 12:52

SÅ trevligt mina kära vänner, ni ser att ha det i "sommarvärmen"..som ni har!
Men kan anan att ni också saknar snön..lite grann ändå. För det är ju så vackert och ger sån JULDSTÄMNING med snön.
Kram till err båda två!!
Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards