farna

Direktlänk till inlägg 19 november 2010

Resedagbok den 19 nov

Av Pellispricken, gubben och hundarna - 19 november 2010 21:47

Fått in några nya kort i dag   Fotoalbum

Tack alla som Gratulerat mig!

Vår resa den 16 nov, på min födelsedag blev kortare än beräknat.
Det blåste ju igen när vi vaknade, när vi kom ut på Autoban så kändes det inte alls bra att köra.
Bilen dansade Salsa på vägbanan och när vi såg framför oss framförvarande lastbilsflaks

pressening började blåsa sönder och fladdra i luften så var det obehagligt.
Inte blev det bättre när en bit av den kom farande mot oss.
Så vi beslutade att vi stannar på nästa rastplats  och väntar ut stormen.
Tur hade vi nu för efter bara 30 min resa så kommer nästa rastplats och den är belägen som i

en gryta.
Lite lä från stormen alltså!

Vi åt födelsedagsmiddag på lax och potatis och delade en flaska vitt.
Sedan gick vi med hundarna, vi förvånades över hur fint ordnat det var på denna rastplats.

En kakelklädd tunnel under autoban, på andra sidan fortsatte denna fina kakelklädda

promenadväg genom en låg skog av barrträd och ibland olivträdslundar.
Efter en lång promenad med stormen i ryggen såg vi förklaringen till den vackra omgivning och

promenadstråket. Ett slott, enormt stort dessutom!
Vi gick fram, en bit innuti det, men vände sedan om för att kämpa oss tillbaka i motvind till bilen.
Vi lade oss att sova redan 19.30 i förhoppning om att stormen skulle bedarra.
 
Vid 01.30 vaknade jag av att bilen slutat gunga, jag tog ut hundarna en sväng, åt lite yohugurt

och sedan satte jag mig vid ratten och körde 15 mil medan Janne sov där bak i sängen.
Ja, han vaknade när jag betalade tullavgiften inne på Spanska sidan. Helt plötsligt säger jag ju

Gracias högt och ljudligt -:)
Nä kan inte Spanska, bara några ord.

Vid 05 stannade vi och sov till 07, rastade hundarna och åkte sedan vidare ner genom Norra

Spanien.
Den 17 november känns när vi ser tillbaka, som en otroligt lång dag, men så blev det oxå den

dag vi avverkade mest mil, ca. 50 mil klarade vi det dygnet.

Natten till den 18 sov vi på en rastplats ovanför Allicante, jag tyckte vi kunde ta oss mot kusten

där och leta camping men det ville inte Janne, han ville längre söderut.

Den 18 nov började vi äntligen leta oss ner mot kusten och vid middagstid såg jag en vägskylt

med ett bynamn jag kände igen från Husbilsklubbens forum och hälsningar från medlemmar

som redan är här nere i Spanien. Mazzaron!  Vi började köra på ortsnamnet, visste inte om vi

skulle komma till en by i bergen eller campingen Playa del Mazzaron.

Efter en vindlande tur ner från bergen så såg vi havet och snart rullade vi in på campingen.
Vi tog en promenad runt och kollade hur här såg ut och har nu checkat in för att bo här i en

månad. Campingen är stor, har stora härliga tomter, verkarvara bara folk på 60+ och här är hundar välkommna "gratis"! (många campingar här nere tar extra bet. för hundar)
Det verkar bo hundfamiljer i varannan "tomt" här.
En kul grej var att vi hann inte ens leta upp vår plats innan vi blev Välkomnade av svenskar, både

från Caravan Club och Husbilsklubben. Av Tyskar, Norrmän och några andra. Många verkar bott

här i 10- 17 år på denna camping vinterhalvåret.
Varje Lördag har HBK grillparty på stranden.
Denna helg blir det marknad och tivoli på stranden här, det är full rulle på att bygga upp stånd

och karuseller.
Ev är det marknad var helg, vi har inte fått det klart för oss än men eftersom vi blir kvar här ett

tag så visar det sig.

Hundarna verkar trivas och Rozz blir galen av lycka var gång vi promenerar på stranden.
Han studsar upp och ner och gräver som en galning. Sanden tar ju inte slut någonstans..... Blir

ju bara mera ju längre vi går.
Nä, han är inte stressad, han tröttnar snart och går fint igen men man ser på honom att han

gillar läget.

Här på campingen finns oxå 2 st vildhundar varav den ena är underbart söt, men tyvärr, jag har

nog med mina 2.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards