farna

Direktlänk till inlägg 5 november 2010

Resedagbok

Vi hann in på Svenssons husbilar och Tillbehör, med 5 minuters marginal.
Janne sprang och hämtade "hjulstopparna" vi skulle ha, expediten hämtade vindskyddet och sedan betalade vi.
Utanför var jag bara tvungen ta ett kort.......
  

Plötsligt fattar vi att julen är i antågande!


Så åkte vi vidare mot Stenungsund.

Vid ett tillfälle gav jag till ett skri! En liten, och då menar jag liten, älgkalv stog i dikeskanten. Den var så söt så........  tyvärr hann jag inte få fram kameran innan den försvann in i skogen.

Efter att rastat hundarna så for vi vidare, vid 21.30 orkade vi inte köra längre men såg då en skylt vid OKQ8 i Lilla Edet, Rastplats för lastbilar och husvagnar. Vi åkte in där och parkerade bland en massa stora lastbilar, åt lite och tog sedan kvällspromenaden med hundarna.

Förmiddagen därpå fick hundarna en rejäl runda innan vi åkte vidare.

Vid 13.30 var vi hos syrran och fick mat i magen.
Jag ringde min läkare och fick recept på Kåvepenin, för vi upptäckte att jag fått ett Borelialiknande utslag under armen efter den där fulingen jag röck bort i Måndags morse.
Sedan gick vi ner på torget och inhandlade penicillin och födelsedagspresent till Tim innan vi åkte hem till dom.

Efter god mat blev det tårta av flera olika sorter och Tim som pluggar till kock,  hade jobbat med både måltid och tårtor. Jättegott!
Efter kaffet fick vi åter igen se Tim trolla, han siktar visst på att bli en trollande kock!
Ja, han är lika duktig på båda delarna! Fingerfärdig till tusen!

Tack för en jättetrevlig Fredag!

 

Fotoalbum

 
 
Helen

Helen

6 november 2010 07:06

Hallå! jaha, nu är ni på väg, vad härligt, får följa din resa här, för jag förmodar att du kommer att hålla bloggen uppdaterad. Ha det så bra... Kram Helen

http://hejaweb.se

 
Astrid

Astrid

6 november 2010 07:13

Vilken tur att det gick bra med älgen
vilket vacker julfönster
Jag tar snart bussen söderut til Stockholm också

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

6 november 2010 08:23

Oj vilket vackert julfönster!

Tur att den lilla älgkalven inte sprang ut framför bilen.

Kram och ha en fin fortsättning på äventyret!
Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Freedomtravel

Freedomtravel

6 november 2010 08:50

Waow! Väldigt fint julfönster! Men är det inte bara början av... november?

http://www.freedomtravel.se

 
Margit

Margit

6 november 2010 13:21

Ja tänk, NU är ni på väg..till ett varmare land...och ni har mycket spännande framför er!!!
Vi är så glad att n vi får "följa med er" på resan..trots att ni nu åker längre och längre bort från oss!! Tänk vilka tekniska mörjlighetr det finns idag.
Vi önskar er en trevlig och bra resa forsättningsvis..och allt går bra!!
kram på er båda!!!

Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Gunnar

Gunnar

6 november 2010 14:10

Det ska bli spännande att följa din resedagbok. Hoppas att djuren nöjer sig med att stanna i dikeskanten. Ja vare sig vi vill det eller inte så är julhandeln igång.
Kör försiktigt!

http://blogg.aftonbladet.se/5859deckare

 
Ingen bild

Love

6 november 2010 14:14

Hej vännen!
Det är så roligt att läsa det ni är med om och ännu rullar ni på svensk mark. Skönt att du fick
Kåvepenin. Undrat många gånger vad dom elakingarna har för funktion.
I dag firar Leif o jag att det är 50 år sedan vi träffades. Solen skiner och barn o barnbarnbarn är på väg. Lycklig med andra ord. Gaius fick jag i förskott av Leif och jag älskar dom båda.
Tänker på er och säger. Ha det så bra på resan mot Spanien.
Kram från Love o Leif.

 
Ingen bild

"Stockholmsgänget"

6 november 2010 20:26

Heej på er! :)
Mamma skickade en liten avskedshälsning på Facebook förra onsdagen, men nu fick jag precis se att den inte blev ivägskickad ordentligt. Fick se att meddelandet låg kvar i utkastet.. :P haha
Nu har vi precis kommit hem från London, där vi varit under hela höstlovsveckan.

Superkul att få länkarna till er reseblogg och till fotoalbumen, så att vi alla kan följa er på resan :) Mormor kommer ju hit till oss lite då och då... Så även hon kan följa med :)
Hoppas ni får det superkul på er resa!!
Kramar från oss alla
// Helena

 
wiper

wiper

7 november 2010 09:49

Vad fint det var i detta stora fönster. Hoppas det gick bra med älgkalven. Vilken otur detta med fästingbettet. Hoppas medicinen hjälper. Ni ser ut att ha det jättebra på resan.

Då får jag önska en bra söndag istället
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Marketta

Marketta

7 november 2010 17:44

Jaha, så då kom ni iväg till slut då. Jag hoppas att allt går bra, och att ni tar er fram dit ni skall utan några problem.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards