farna

Alla inlägg den 20 oktober 2010

I dag fylldes länstidningen av artiklar om flygolyckan utanför Köping för 50 år sedan.

Du kan läsa mera här om du vill.

Jag var bara 12 år då men jag minns så väl.

En bonngård, skördearbete som pågick.
Kafferast och alla går in i köket för att få något i sig.

Då störtar ett flygplan rakt i i köket och alla omkommer, utom piloten för han hade ju skjutit ut sig tidigare.

Min familj, liksom många andra i Västmanland åkte dit och tittade på förödelsen.
Hos mig som barn stannade bilden av skogen på min näthinna.  Skogen som fått träden avslagna på mitten i en gata in mot bonngården som var skövlad jäms med marken. Allt som fanns kvar var en massa metallbitar och skrot utslängt över allt.

 

 ----------------------------------------------

 

Tack alla vänner för era besök här trots att jag ej är på nätet så ofta nu.
Jag mår bra ibland och dålit ibland. Jag har ju Selebra och annat att ta till men när jag mår bra slutar jag (dumt nog) med extramedesinen och är snart där igen.
I förrgår kände jag när vi var ute med hundarna att nu är jag helt slut, jag är på väg in i min glaskula igen.

Hjärnan lägger liksom av om ni vet vad jag menar -:)

 

När vi kom hem upptäckte jag att jag tagit fel nycklar med mig så vi kom inte in.
Men ingen fara, vi har en gömd nyckel ute så jag går dit för att hämta den.

Tar upp den i min hand och så känner jag att det snurrar till i skallen och sedan hör jag Janne ropa, kommer du någon gång?


Då tittar jag mig runt mig efter nyckeln, hittar den ingenstans.

Janne lyckas bryta upp en dörr som vi har låst på ett specialsätt pga att husbilen får sin ström därifrån.


Så vi kom in tillslut.
Jag kunde inte komma på var jag gjort av nyckeln, det var ett svart rum just där.


Dagen därpå krattade Janne i området men ingen nyckel.
Så gick jag ut och tittade runt och där låg den, 1 dm ifrån gömstället bland högt gräs.
Ja, jag vet att jag blir som jag kallar det, utbränd, när jag mår så här och så här kan det yttra sig. Fördelen är att detta tillstånd försvinner när jag är värkfri eller mår bättre

 

Gåsapågen som jag skrev om förut är tillbaka!

Växt har den gjort tycker vi men numera föredrar han att glida runt på vattnet, han föredrog ju land förut
 


Men han syns ofta gå på gräset och dra upp maskar eller vad han nu hittar för ätbart där. 

 


Färna herrgård fortsätter att bygga staket av gamla saker, nu på sidan mot handelsboden. Sedan oljar de in allt så det ser riktigt snyggt ut.
Kul att titta på och upptäcka saker man inte sett sedan barndommen.
  


Här lovas snö under nästa dygn men när jag kollar på Spanien så ser det lovande ut.
Vi kommer att vara i dessa trakter, kanske en avstickare till Portugal (enligt Janne)

och ni som undrar.
Ja, vi åker omkring detta månadsskift och kommer hem i mitten på April


Hundarna ska naturligtvis med, det är för deras skull vi åker och bor i husbilen och detta är vår första gång med vinter utomlands så det blir kul att se hur vi upplever det. Utan en vit vinter.

Föresten så har jag hört sägas att det ska bli ännu en sträng vinter, den värsta på 1000 år. Ja, kanske skönt ändå att fly iväg

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards