farna

Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Klippt mig, fästingborttagning och hundkort

Yes, idag har jag varit ner på Kolsva och klippt mig.

Gissa om jag funderat fram å åter hur jag skulle klippa håret.

     

Jag har ju mest haft det uppsatt med en klämma, alltså ska jag klippa riktigt kort- blir ju samma sak som uppsatt.

 

Eller nöja mig med att toppa det?

 

Eller skulle jag våga mig på  att klippa upp det i etapper?

 

Då frisörskan kollat lite på mitt hår och utbrast, men oj vad lockigt håret var under, närmast nacken så bestämde jag mig.

 

Klipp upp det lite så kanske jag får lite fall på det! Förr permanentade jag mig ju men de sista 10 åren har jag bara haft uppsatt. Nu byter jag frissa


 

Jämför man så jag tror att jag kan säga att jag är nöjd

  


På hemvägen stannade jag till vid vår före detta kolonistuga, skulle lämna ett papper till en där.

Vad kul att se vårt ställe, vad fint hon gjort. Dörrar och vindskivor har blivit blå. Det passade perfekt! Jättesnyggt. Dessutom, gud var mysigt det såg ut där, förstår att vi föll för det stället en gång. Men det vi har nu är ju ännu bättre så jag längtar inte tillbaka


Snart ska jag till vet. med hundarna och få deras EU-pass. Måste ha kort på dom till passen. Ja det var inget tvång, fungerade ändå men visst är det rolit att sätta ett kort i fotorutan.

Så jag fotat dom utan att det blivit bra.

Men i dag lyckades jag få en tydlig bild på Zita, det är svårt att fota en svart hund. Gärna blir färgen fel eller hela hunden svart.

 

Ja, Rozz är med på ett hörn. Svårt att fota en utan att den andra poserar bredvid.

 


Rozz har även han varit svår att få ett bra kort på. Han har nästan alltid munnen öppen, grimascherar, blåser upp överläppen, kisar eller annat dumt.

 

Men nu fick jag ett sött kort på honom, äntligen

     


De är så söta mot varandra, Rozz har tagit som sin uppgift att kolla igenom pälsen på Zita efter var promenad. Hittar han då en fästing så börjar han hacka tänder och försöka komma åt den så då är det bara för mig att träda in och plocka bort den.

(får Rozz fortsätta så dreglar han sjövilt så det är nog äcklig smak på dom)

 
 
wiper

wiper

9 september 2010 19:16

Du gjorde rätt val som behöll lite längd och bara toppade och klippte upp. Du passar så bra i längre hår. Det ser friskt och tjockt ut. Dina hundar är så jättefina och vilka fina foton du fick på dom.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

9 september 2010 19:28

Så fin du blev när du fick klippa dig lite. Det var nog klokt att du behöll lite längd, annars hade du nog reagerat.

Hundarna är så fina, så det kommer säkert att bli bra foton i passen.

Fästingar är ett elände! I morse kom Svarten in och hade en hoper av dem som kröp omkring i pälsen på honom. 8 stycken plockade jag direkt ur pälsen och ett par hade redan smitit och kröp omkring på soffan. Bläää... äckliga är de och vart Svarten varit och lyckats få så många med sig vete rackarn.

Kram och ha en fin kväll!
/Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Sita

Sita

9 september 2010 20:34

Det blev ju mycket bättre. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

10 september 2010 01:45

Så fint klippt det blev :)
Du säger att det är svårt att fota en svart hund.
Det är lika svårt att fota svarta katter oxå.
Min ena katt är ju svart, fast med liiiite vitt under hakan, men annars är han helsvart. Han syns ju knappt på bilderna jag tar på honom. Ser knappt huvudet :)
Nästan lika med Mimmi som är helgrå, men henne är det lättate på ngt sätt att fota, hon syns på annat sätt på bild, mot vad Chicko gör.

Jo jag saknar min Kära mormor så otroligt, för hon verkade lita på mig, vilket inte övriga gjorde när man var yngre. Minns en sommar när jag var hos henne själv ngn vecka, så fick jag åka alldeles själv till sta`n, så spännande det var.
Det skulle t.ex aldrig min mamma ha låtit mig göra. Jag var omkring 11-12 år då. Jag hittade ju i Uppsala, så det var ju inga problem.
Det gick bussar, så det var ju inte så svårt.
Ingen har heller litat på mig i vuxen ålder heller :(
Så man känner sig som mindre vetande :(
Släkten är värst som det heter!
Så därför värdesätter jag verkligen mina nätvänner.

Kram på dig vännen.
/
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Margit

Margit

10 september 2010 02:25

Va fin du blev i din nya frisyr och SÅ föryngrad!!! Vi är många bloggare som klippt oss tisd den 9/9...jag gjorde det också...i Kolsva!! Vem/var var du??? Jag var hos Eva!!! Bredvid restaurangen...
Skrev i kväll till Love..och föreslog onsdag eller torsdag den 22 o 23/9...skrev att hon fick bestämma...samt var i Örebro och tid...¨så nu avvaktar vi!!!
Jag jobbar nu 3 nätter....
Kramen min kära vän!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Love

Love

10 september 2010 17:57

Hej!
Klart du ska vara nöjd med din klippning och det är roligt att byta frisyr ibland.
Jag har ju nästen alltid haft långt hår men nu är det rätt kort men jag trivs faktiskt.
Du frågade om korten var på barnbarnen och det stämmer men det är fler på varje. Vi har sex stycken fyra killar och två tjejer.
Ja jag har fått äran att berstämma vår träff och föreslår torsdagen den 23 men tycker att ni ska säga tiden för ni har ju en bit att åka.
Passar det dig?
Nu har du i alla fall fått bra kort på hundarna.
Våra katter är lika gulliga mot varandra och eftersom jag haft fler hundar under året blev jag förvånad att katterna verkligen visar varandra ömhet. Särskilt våran Musse som alla kommer till för att få bli slickad och ompysslad.
Tänk om alla människor vore så fina och omtänksamma mot varandra. Från djur kommer inget svek. Vet du vad jag skulle vilja ha jo två alpackor men dom kostar massor. Ullen är så mjuk och att sticka en tröja av den vore inte fel varmt och skönt.
Trevlig utflyckt ni varit på och trevligt att få vara med när du berättar och visar kort.
Nu är det snart dags för fredagsmys och ni ska ha en härlig helg.
Kram
Love.

http://www.vindalou.bloggplatsen.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

10 september 2010 21:53

Så fin du blev i håret.
och visst är det roligt när man blir nöjd som jag också blev efter senaste klippningen.
Fina bilder på dina vovvar.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Marketta

Marketta

10 september 2010 23:23

Du blev snygg i håret :-).

Den där skulpturparken har jag åkt förbi många gånger, men har aldrig haft tid att stanna. Har dom tagit bort cyklisten därifrån nu?

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards