farna

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Onsdag i ett regnit Västmanland

  


Vart kommer allt vatten ifrån? Ja, uppifrån det vet jag men att det aldrig tar slut?

I går när jag kom hem till Färna ifrån Västeråsbesöket så hann jag precis få in allt från bilen så kom en rejäl stormby och kastade omkull stolarna i hundgården.

Sedan vräkte det ner!

Sedan kom hagel, det smällde rejält på verandataket och när det lugnat ner sig lite smög jag ut för att titta om blommorna överlevt

 


På golvet låg det flera hagel, de hade smält lite så jag undrar hur stora de var när de hamnade där på verandagolvet?

Bredvid haglet har jag lagt en 5 krona!!!  Jaf har då aldrig sett så stora förr!!!

 

Många krukor hade lagt sig men det var bara min stora Dr Westerlund som blivit lite skadag

  


En gren hade brutits av, men för övrigt klarade den sig.

 

Mitt Västeråsbesök berodde på ett besök hos tandläkaren, koll av tänder. Inga hål tack och lov! Men sedan skulle han ta bort tandsten och det gick inget vidare. Det gjorde så ont i mitt sjuka tandkött så jag höll på att flya ur stolen. Tydligen är det värre nu än för ett halvår sedan. Han sa att vi väntar med detta till efter jag fått behandlingen för Lichen, vilken han nu tyckte att han såg klart och tydligt att jag hade i munnen. Fast ja kan inte låta bli att undra om han inte såg det pga att jag berättade det, hi hi, han har ju aldrig förstått det tidigare.

 

Jag sov över hos gubben i husbilen på parkeringen vid hans jobb. På kvällen lämnade vi hundarna ensamma en kort stund för att se hur de klarade det i nya bilen.

Jo, hade inte haren kommit och skuttat förbi utanför fönstret så hade det nog gått bra.

 

Nu började ju hundarna hoppa och skälla där inne i husbilen på den där stackars haren som väl nästan fick hjärtsnörp när larmet gick igång på bilen.....

 

Alltså, man ska inte aktivera larmet när hundarna är ensamma inne i husbilen, det vet vi nu!

 
 
Sita

Sita

25 augusti 2010 12:13

Hejsan. Kul när någon ny tittar in. Klart som korvspad att jag vet var Gusselby är. Har kompisar som bor där. Har bott i Stråssa i 35 år. Vem är då din kusin. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Cina

Cina

25 augusti 2010 13:22

Ja vilka isklumpar det kommit hos dig.
Det vräkte ner regn igår em här oxå.
Träden låg nästan i backen så blåste det.
Men det gick över.
Idag regn på fm men nu är nästan solen framme.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

25 augusti 2010 13:54

Vilken häftig bild du tagit med 5 kronan och det smälta haglet. Man ser verkligen va stort det var!!
Vilken tur att inte alla blommorna förstördes, det hade inte varit roligt.
Hundarna hade säkert önskat att dom fått springa ut och jaga hararna.
Kramen min vän!!

http://margitholm.blogg.se

 
Astrid

Astrid

25 augusti 2010 15:00

Nä larmet gäller det att ha urkopplat när man har hundar
I och för sig så låter det mindre inne i bilen än utanför
Ja vatten är fascinerande ,ibland brukar jag tänka på att samma vatten har dinosauerna druckit

http://www.astridla-hortlax.blogspot.com

 
Sita

Sita

25 augusti 2010 17:02

Dom namnen sa varken mej lr min man något. Vattnet fick vi lära oss är samma vatten som alltid funnits på jorden. Vi var på studiebesök i lördags om svampen i Örebro. Kul. Klart att du får länka till mej. Var bor du o ca ålder på dej. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

25 augusti 2010 23:42

Vilken så söt fjäril du har gjort...urmysigt...

ja, ibland kan man undra vart allt vatten kommer ifrån.....
här har det också regnat en hel del på natten och idag har det blivit bra mycket kyligare.
och oj vilket hagel ni fick...
Skönt att de flesta blommorna klarade sig
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

26 augusti 2010 18:52

oj vilket hagel som kom ner hos er.
Så stora hagel har jag aldrig sett.
Tur att blommorna klarade sig iaf.
Här har det oxå regnat en del.
Förstår inte att det bara har regnat så mycket nu i sommar,
så borde det väl ha regnat klart :)
Var på en liten promenad på eftermissagen och mötte en lite söt liten kisse
som inget halsband hade,
så jag hoppas den hörde hemma ngn stans.
Den var så kelig så den sträckte sig på sina baktassar och hälsade ordentligt på mig :)
Den kände väl att det luktade katt om mig.

Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
gunnar

gunnar

27 augusti 2010 08:31

Hej Tack för tispen om hemsideprogram! Jag har lyckats ladda ner och få kontakt med min värddator. Men jag har inte riktigt förstått hur jag uppdaterar.I dreamweaver så gör jag allt på pc:n lokalt o kör sen synkronisering.
Skulle var jättetacksam om jag fick lite tips om hur jag gör.
skriv gärna till gunnarcarlstedt@gmail i så fall.
trevlig helg!

http://blogg.aftonbladet.se/5859

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards