farna

Direktlänk till inlägg 10 juli 2010

Big Power Mett 2010


Ett underbart väder vi har!

I går tog vi då ledigt från flyttbestyr och åkte till Västerås för att se på de allra bästa av bilarna som deltar i årets bilträff i Västerås. Det var 200 bilar, alla äldre än 40 år som var utsedda att vara med i finbilscrusingen och jag har gjort ett bildspel av de som jag tyckte var finast eller orginellast.

Men först var vi till Bäckby och kollade på ett garderobskåp, begagnat som vi köpte.

Sedan satte vi oss och kollade på fina bilarna. Jag hade trott att hundarna skulle skälla och vara lite oroliga men icke. De satt där och kollade på bilarna,precis som matte och husse. När det kom folk och gick förbi, brydde de sig inte. Inte ens när det kom folk med hundar och gick förbi framför deras tassar så brydde de sig inte...... mera än när det kom en stor yvig långhårig Schäfer. Då tänkte de mina rusa fram men vi höll dom så det blev bara ett lamt försök.

Vi är stolta över våra duktiga hundar!
I 3½ timma satt vi där och tittade (ja hundarna fick sig en promenad på en bakgata i mellantid) en stund sov dom tom där på marken bredvid oss. Jobbigt att ha koll på så mycket bilar o folk!


Klockan 19.oo började vi leta oss ut ifrån crusingsträckan. Hamnade i en rejäl bilkö men smet undan mycket av den genom att gena över Sjöhagens ICA.

Sedan packades biltak och bil full med väggar, sidor, dörrar mm till Garderobskåpet och 22.oo var vi i Färna i gen.

Nu håller gubben på att montera ihop detta schabrak till skåp som ska få vara i gästrummet.

Det är enormt, fult, fulsnyggt, men vi behöver lite mera skåp på entreplan så det kommer att fylla sin funktion, jag ska visa det när vi är klara.

Undertiden ska jag nu fortsätta packa upp saker i min bokhylla.
I kväll åker vi tillbaka till Poower Meet och i morgon fortsätter vi köra grejer från Karmansbo men på kvällen. På dagen ska mitt pellishus komma enligt telefonsamtal från Åkes Åkeri

 
 
Marketta

Marketta

10 juli 2010 22:24

Nog har det varit varmt alltid. Tänkte ett tag igår att jag skulle föreslå gubben att åka på Power Meet, men det fick vara. Idag har jag bara varit hemma och gjort ingenting, det har varit alldeles för varmt för nåt överhuvudtaget. Hoppas det blir lite svalare snart för om en vecka så börjar våran stora tävling, och då vill jag inte ha riktigt såhär hett.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

11 juli 2010 09:01

God morgon i Färna.
Hos oss var det loppis och auktion i går så Västerås fick vänta men ungdommarna var där.
Tycker du gjort en fin toppbild, vissa är duktiga minsann. Jag har i alla fall fått min bärbara dator och ska be om hjälp för att lägga in program sen blir det nog lite mer fart på skrivandet. Just nu i värmen kan jag inte sitta här uppe mer än på mornarna och sent på kvällen men då vill jag inte för altanen och tomten lockar mer.
Bra träning för era hundarmed mycket runt omkring, klart du ska vara stolt när dom skötte sig så bra.
Du har fått vänta på ditt pellishus men snart kan dom ta det i besittning och då får man kanske se kort. MIna pellisar har plats på syllar som är runt uppfarten och nu blommar dom fint. Tack o lov får dom vara ifred för hjortar.
Slut för i dag men du ska ha det så bra min vän.

Kram
Love.

 
Camilla "Lillagul"

Camilla "Lillagul"

18 juli 2010 14:23

Tjingeling !
Vi kollade oxå på finbilscruisingen innan vi styrde kosan hemmåt söderut :)
Fint bildspel du fixat till !

http://camillalillagul.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards