farna

Direktlänk till inlägg 3 juli 2010

IKEA och sommarens varmaste dag?

Hjälp till med en rättvis bedömning!

Ge din röst på den bild du tycker bäst om....

http://www.ksida.com/tavl2010.htm

Gårdagen gick åt att gå i olika affärer. Det började med att jag steg upp tidigt, gav mig iväg till Västerås för att ta prover på fastande mage. Diabetes, blodtryck mm för mina värden var ju förhöjda för 3 månader sedan.
Jag får besked om ca en vecka, hoppas jag ligger bättre till nu?

Sedan hoppade jag in på Coop och köpte en macka för att unvika blodsockerfall, kände mig lite kallsvettig och darrig då så det var på tiden att få nåt i mig.

Därpå bar det iväg till Rusta där jag tidigare köpt en rödrutig sittdyna till korgstolen som ska vara i växthuset sedan.
När jag satt dit dynan märkte jag att den skulle passa lika bra som ryggdyna och som tur var så fanns det några kvar så nu är denna korgstol jätteskön att sitta i.


Jag var in på IKEA oxå, köpte lite saker till huset, teleskopspegel, tandborstmuggar i hållare, handukshängare, toapappersrullshållare- allt i stål och gråa. 

De enda som jag tyckte var fina av vad IKEA hade.


På natten hade jag ju svårt att sova för mina ben protesterade efter allt spring i affärerna.
Jag gick ut på altan en stund och såg då att månen var på väg att titta fram i gläntan mellan träden. Var ju bara tvungen att hämta nya kameran och testa.

 


Här har jag zoomat in månen som speglar sig i sjön, blev ganska läckert tycker jag själv.

 


Idag tror jag att det är varmaste dagen denna sommar, det känns som att luften står still och bara dallrar av värmeslag.


Jag tog en kort tur med hundarna, Rozz gick på som vanligt helt oberörd medan Zita såg mycket lidande ut och demonstrativt drog med oss på första tvärgatan som ledde hem igen.

Väl hemma så visade Zita tydligt vart hon ville gå.

 

Även husse hittade dit -:)

Det är "bara" 23 grader varmt, jodå jag har badat jag med, jätteskönt

 


Även Rozz badar,  ibörjan lite försiktigt

   


Stenen i vattenbrynet är perfekt att tvätta sig på

  


Men efter 2 timmar fick vi lov att ta in hundarna för Rozz badade så han verkade få spatt.

Badade, rullade sig, badade, sprang runt som en stolle, badade, skällde och allt i ett utan paus -:)

Inte helt ok när man är i lina, tyvärr, vi har inte hunnit få upp staket än.

 

 

Den vackra katten som fattat tycke för vår stenmur nattetid som sovplats är oss trogen.

Efterforskning visar att det inte är någon övergiven misse. Föresten så är den så välgödd så den måste ha ett hem.

 
Men konstigt är det att han/ hon fortsätter ligga neranför vårt sovrumsfönster på nätterna för hundarna gillar det inte alls, får de syn på han skälls han/ hon ner rejält.

Men han/ hon bryr sig inte -:)

     

 
 
astrid

astrid

3 juli 2010 21:13

Så snygg stolen blev med dynan så där
Vet du det känner jag igen . Tindra blir som tokig och springer runt rullar och jag tycker att hon måste få mycket sand i ögonen
Hon älskar vatten men har inte badat än
Men du vilket otroligt vackert foto av månen

http://www.astridla.com

 
Gunilla

Gunilla

3 juli 2010 23:05

Så fin dyna du hittade till korgstolen.
Korgstolen påminner en aning om den som min mormor hade en gång. Intye riktigt men nästan.
Fina bilder du ahr tagit på månen oxå..
Vilken fin katt som hälsar på er.
Tur att det är en katt som har ngt hem iaf.
Ser så fin ut och välnärd.

Kram vännen
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ingridi

Ingridi

4 juli 2010 10:43

Det var fina dynor minsann!

Nu är det jobbigt för hundarna. Bosse var här igår och hade Ludde med sig. Han skulle lämna sin bil här och gå hem med Ludde, men första skuggiga stället på vägen satte sig Ludde och nekade gå. Bosse fick vända och gå tillbaka till oss och så fick jag skjutsa dem hem.
Jag ser på din väderbild att ni har 27 grader nu, så det får nog bli bad för hundarna idag också.
Här är det "bara" 22.
Ha en fin söndag!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards