farna

Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Valentinsgåvor och snöbilder, snögubbe

På min promenad i karmansbo mötte jag snögubben själv.
Eller vad man nu ska kalla detta naturens fenomen

 


Innan snöfallet var det en gran -:) Visst var snögubben läcker där han sitter

 

Camilla har skickat mig sin Valentinsgåva. Tack, mycket fin

 

 

Jag har gjort en till DIG som besöker mig, ta den med om du vill.

Vill du göra en egen så har jag gjort en tutorial här
http://www.ksida.com/kewgrafik.htm

 

 

Vi var in till Köping i går, jag skulle köpa nya pjäxor.


Tyvärr var mina skidor allt för gamla, fanns inga pjäxor till dom längre, vi hade att välja mellan att köpa nya bindningar eller hel utrustning.

Nu var Intersport sugna på att sälja så jag fick ett bra paketpris för ett par blå skidor med pjäxor och stavar till. 1 900 kr.

           Jag är  nöjd och har försökt att göra upp ett pår nu vid stugan. Snödjupet är halvmetern så jag får ta det bit för bit, gå i snö upp till knäna och sedan åka tillbaka.
Nu på em har vi alla fyra åkt lite och hundarna tyckte det var kul att forsa fram i spåret. Själv älskar jag att åka men har inte gjort det så ofta.
Jag trillar lätt, men landar mjukt -:)


Jag kom på när jag var inne på Intersport att fråga efter en "rånarluva".

Ja det fanns för 120 kr och jag lovar att det är skönt att ha när kylan nyper i kinderna

Janne påstår att jag ser ut som en muslim -:) Nä, det är inte jag på bilden



Avslutar med dagsfärska bilder från Karmansbo

Min Zita framför gästparkeringen vid vår gård


 

Min Rozz    


   


     





   


Smedjan i Karmansbo






 
 
Marketta

Marketta

31 januari 2010 21:35

Oj, ut på skidor, det har jag inte varit sen nån gång på 90-talet. Då åkte pappa och jag en vinter på sjön. Pappa köpte skidor som man inte skulle behöva valla, jösses vad tungåkta dom var. Vi fick byta emellanåt. Han tog mina glasfiberskidor och jag hans fiskfjällsskidor. Men slipade han bort fjällen då vart det lättare.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

31 januari 2010 22:19

Hejsan , Kerstin !
Tack för den fina Valentingåvan ! Är insatt på min hemsida nu :)
Har numera en blogg också , där jag la till mig som följare av din blogg :)
Ser att du mött den "riktiga" Frosty the snowman *fniss*
Med snö ni har !!! Och vad vackra träden är med rimfrosten!
Ser ju snajsiga ut dina nya skidor.
Jag provade typ en gång som barn att åka skidor och sen har det inte blivit någon mer gång.
Snygga rånarluva ;-)
Ha det gott i kylan :)

http://camillalillagul.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

1 februari 2010 00:47

Hej på dig
HAHA vilken kul snögubbe du mötte, ser kul ut.
Ja dom där *rånarmössorna* är varma sägs det.
Min särbo har oxå en sådan,
när det är isande kallt ute.
Kanske borde skaffa en jag oxå.
Får vara nu till nästa vinter isf.

Jag gillar ju oxå att åka skidor,
MEN har inte åkt skidor på år och dag tror jag.
Har inte så bra skidor heller längre,
så jag kanske skulle skaffa nya nästa vinter.
Skulle vara roligtatt åka upp till fjälls nästa vinter och åka i lite högre backar, ja inte sådana som *proffsen* åker i
men, ja lite högre än vad som finns här iaf.
Jag och min mamma var ju ibland upp till fjällen och åkte skidor förr.
Tyckte det var roligt.

Din fina Vallentin tavla tar jag med mig
och sätter på min blogg ngn kväll.

Kram vännen
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
wiper

wiper

1 februari 2010 15:25

Det såg verkligen häftigt ut med snömannen. Vad härligt det låter att åka skidor det har jag inte gjort sen 70-talet tyvärr. Vilka härliga snöbilder och hundarna har det så bra i snön. En sån rånarluva måste jag skaffa också så svåra tider som det börjar bli =))

Jag tar gärna med mig din grafikbild och använder i min blogg på Alla hjärtans dag. Tack snälla du ;)

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

1 februari 2010 15:47

Urtjusiga foton du visar idag. Rena vykorten är det. Men som sagt det är väldigt vacker uppe i Karmansbo.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Gunnar

Gunnar

1 februari 2010 20:22

Oj är det Valentine redan..tänk vad tiden går.
Jag skrämde slag på grannen ute i skogen för nåt år sen när jag kom i "rånarluva " i spåret. Men den värmer gott!
i-)

http://blogg.aftonbladet.se/5859deckare

 
Ingrid

Ingrid

1 februari 2010 22:00

Vad tuff du är Kerstin som skaffar skidutrustning och är ute och åker skidor. Jag har inte åkt skidor sedan vi var i Saalbach 1994 med jobbet, då gick jag på skidskola och åkte slalom i barnbacken.

Vilka enormt vackra vinterfoton från Karmansbo! För att inte tala om den fina snögubben.

Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Sylvia

Sylvia

2 februari 2010 19:30

Så elegant du är då ute i skidspåret.Vilken tur du hade som fick skaffa helt ny fin skidutrustning. Gud så härligt det måste vara i det vackra vinterlandskapet Farna.
Vi brukar ta en skidtur över isen till stugan när det har varit fina vintrar tidigare. I år kanske man skulle kunna våga sig över. Hörde att de åker med skoter på Mälaren i vårt område så nog är isen tjock ? men så är det, det där med kondisen! Snögubben gillar jag!
Kramen Sylvia.

http://cobra38.wordpress.com

 
Annmi

Annmi

2 februari 2010 22:18

*Hihihi* Vilken underbar Snögubbe ♥ & så vactra foton samt Valentinbilder! Jam Kram & litet "Voff" från Oss!!!

http://annmisblogg.blogspot.com/annmisblogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards