farna

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Pellispricken, gubben och hundarna - 1 december 2009 21:03

 


Hittade denna på min Facebooksida. Vad glad jag blev att få vara din vän Susanne.

Hoppas vi kan träffas igen, fast som det är nu så vet jag inte om vi kommer till Stenungsund i vår.
Husbilen är trasig, låter som en symaskin -:)

 

DU är väl med ock öppnar luckor i min julkalender?  http://jul.ksida.com

 

I dag har jag julstädat även på bloggen. Svårt att få till en bakgrund som inte blir för mycket, jag hade en som jag gjort men när den kom upp här blev den bara för mycket. Det får duga med denna tomtebak.

 

I dag har jag varit till Färna för att köra ett nytt pass sjukgymnastik i bassängen. Har ju haft en veckas uppehåll för jag har varit sjuk.

 

När jag betalade sa dom inget men när jag tog det första steget ner i bassängen märkte jag att det var något fel.

Nästa steg så brände det riktigt i skinnet.

Jag gick i helt och började göra mina rörelser men det var jobbigt varmt. Straxt kom en av de som sköter allt där och jag frågade hur varmt det var i dag så hon gick och hämtade en termometer.

 

Det var 37 grader varmt!

Nu fick jag veta att bassängen blivit någon grad varmare för var dag sedan i Fredags så jag sa att man blir snart kokt här.

 

Jag blev tvungen att gå upp och hämta en mugg vatten för jag höll på att kolavippen. Efter halva passet bröt jag, det gick inte att vara i bassängen, ännu mindre röra på sig där. Vattnet brändes nästan. Jo, jag vill ha varmvatten men detta var bara för mycket!

 

När jag kom upp så var jag röd som en kräfta i ansiktet och svetten rann -:)

 

De hade fått tag på den sjuka vaktmästeren så de hade per telefon fått fixa, någon hade ställt in så bassängen skulle vara 40 grader -:)

 

Jag får bada gratis nästa gång så de var ju hyggliga i alla fall.

 

När jag kom hem fixade jag stekt torsk och potatis och såg med ett leende i ögonvrån hur Rozz låg och sov bredvid mig.

 

 

Den hunden kan visst sova hur som helst!

 

Rozz har blivit så duktig, en helt ny hund, så lugn och klok, ett riktigt gosedjur.

 

Efter maten ställde husse ytterdörren öppen för att packa bilen.
Dags för den stackaren att åka till Västerås för att jobba 3 nätter nu.

När han sedan stängde dörren så gjorde han tydligen inte det rätt för Rozz var fram och petade på dörren med nosen.

Dörren gick upp och Rozz drog ut!

Jag ropade NEJ!

Då stannade han längst ner på trappan, vände och kom in!

Oj vad godis han fick min pussunge   

Hade detta hänt för en månad sedan så hade Rozz dragit en repa på gården först innan han lystnat på mig.

 

Jag har inte förstått förut varför jag inget hinner, jag hinner inte göra grafik som jag vill, jag hinner inte med datorn överhuvudtaget.

Kunde inte fatta varför jag har så lite tid över nu.

 

Sedan slog det mig. Jag måtte vara senil alltså.

 

Så klart att jag har mera omkring mig nu, jag har ju ingen städerska, jag måste ju göra allt själv nu för tiden.

Ja det var därför Janne var tvungen hjälpa till att städa denna ledighet, jag har inte orkat riktigt.

 

Men nu kommer det bli så här ett år frammåt, sedan har Janne pension och hinner bättre hjälpa mig här hemma.

Synd att man inte får hemhjälp när man har en frisk gubbe, det är inte lätt för honom att orka kan jag lova. Han brukar vara ganska trött efter sina 12 timmarsskift. Inte alls så pigg som förr

Kan det vara åldern? Jag vill att han ska sluta jobba nu men inte han inte! Han ska jobba till Nov nästa år har han bestämt sig trots att han blir 65 i April.

Envisa gubbar #&&%¤%&&&

 

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards