farna

Alla inlägg den 3 januari 2010


Här kommer det ett monster


  


som plötsligt försvinner ner i ett dike


  


akta dig skäller Zita. Du kan fastna

 

  

 

Vem?  Jag?

 

  

 

Nädå, ingen fara, jag bygger bara en snögrotta

Ja, det tycks Zita ha. Hon slickar denna svanstipp fernetiskt, tur hon är den hunden hon är för hon slutar när jag säger ifrån. En stund.
Detta började i går, vi kände på svansen och det kändes som den var av. Det var som en knöl där......
Syns inget annat när jag särar på pälsen, inget konstigt alls.

I dag har jag dock champonerat den med medel för Löss och annat otyg och hon reagerade inget på när jag gnodde på den så jag tror mera på något parasitangrepp.


Hon har i allafall inga problem att sova så det irriterar väl inte så hemskt och enligt vad jag läst så är detta ett tecken på att hon åtminstone ej drabbats av Rävskabb, gud ske lov.

 

Nu får vi se hur det verkar i dag efter 1:a behandlingen.

 

Själv mår jag inte bra i dag heller, men vem bryr sig?
Janne är inte hemma och föruton att gå ut med hundarna så behöver jag inte göra ett uns så jag vilar och väntar att detta ska vika hädan.
Jag mår smått illa när jag är uppe, diffust ont i magen när jag ligger, trött å seg.
Typiskt mig efter jag gjort lite mera än vanligt en dag. 

 

Nu ska jag i allafall ta ut mina änglar en stund igen, det blir skogsvägen på andra sidan så de får busa av sig lite eftersom vi annars mest ligger i dag

 

När jag kommer hem igen så ska jag ta mig en bloggpromenad hos mina vänner och se vad ni haft för er sedan sist

 

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards