farna

Alla inlägg den 27 april 2013

Ja, Onsdagkväll anlände vi, en vecka tog det oss att avverka 300 mil för det visade Tripmätaren att det blev just då vi körde av Öresundsbron. Nu har vi ju varit in i några städer efter vägen, vi körde fel 2 ggr så någon mil kan vi dra av :)

Dagen efter jag skrev sista blogginlägget borde vi ju haft en fin resa men eländet fortsatte, tyvärr. Vi var i Mitten av Tyskland och körde in på en camping för att sova. När vi kliver ur bilen för att gå med hundarna upptäcker vi att det är jättedåligt med luft i ett bakdäck. 

Tur att Rapido lämnat med en "billagningssats". Den innehöll bland annat en kompressor man kopplar in i cigarettuttaget. Vi blåste i luft och lade oss att sova.

På morgonen uppdagas att det var punka eller nåt, lika tomt igen. Lufttrycket ska vara 5,½ men var 2... ganska tomt alltså. Igng igen med kompressorn.

Sedan kollade vi i serviceboken och hittade ett ställe ett par mil bort som vi rekommenderades att vända oss till. 

Vi fick stanna var 10 minut och pumpa i ny luft i däcket. Till råga på allt så började även det andra bakdäcket att läcka. Pumpa, pumpa!!!

När vi kom fram så trodde servicekillen att det var ventilerna men de hade Janne redan bytt....

Killen smetade på diskmedel över däcket och vid yttre delen på fälgen började det bubbla... På båda däcken. Så vi fick byta fäljar men däcken fick vi behålla.

Så gick resan vidare och vi stannade efter några mil för att testa däcktrycket för säker hets skull.

Luftpumpen på den macken var trasig.

Kom på att vi ju kan ta vår kompressor och kolla med och det gick bra men när Janne skulle fylla på lite luft så lät det inte bra från kompressorn. Den gav upp!

Vilken tur den funkade till vi kom till verkstaden och fick hjälp...

 

Nästa natt låg vi på Ställplatsen vid Timmeldorferstrand, promenerade runt där på förmiddagen men rullade vidare efter vi ätit mat.

Danmark och Öresundsbron tog vi i ett språng och anlände till Malmö klockan 19.30 där vi och en annan husbil, även dom från Spanien visade det sig, övernattade på Sibbarps Camping och badstrands parkering.

Torsdagen tillbringade vi med Jannes kusin i Malmö, Tack Anita för maten du bjöd oss på.

Fram på eftermiddagen åkte vi vidare mot Varberg där vi skulle träffa Wenche. Tyvärr hade hon blivit sjuk så vi talades bara vid över telefon medan hennes make kom ut till oss med Gardinerna Wenche fixat till mig. Snygga Linfärgade med vita pellisar på..... Dessutom skickade Wenche med en present till oss. 

När jag öppnade paketet blev jag så rörd för hon gav oss en av sina stora Änglar. Så vacker!!!!

Vi rullade vidare upp mor Stenungsund dit vi anlände vid 22.30 på natten. Vi åkte till vår vanliga P-plats där vi sov och på morgonen ringde vi syrran och sedan besökte vi henne.

På middagen åkte vi alla 4 + 2 hundar till Oruts Pelargonmuseum där jag köpte ett par plantor vita Jordgubbar och 4 pellisar. 

Bland annat deras Änglapelargon Spansk Röd. Jag kom då att börja berätta om mina 2 Spanska pellisar som jag hittat där nere. De blev intresserade och ville ha en stickling vilket ju är kul. Jag sprider så gärna dessa 2, det måste ju finnas en orsak till att jag formligen får dom slängda i min famn :) Men de fick inte några skott, de fick 2 st stora plantor som jag hade i husbilen.

De tackade mig genom att ge mig en P.gibbosum, jättebra för jag gillar banandoften på natten i mitt växthus :)

I morgon ska vi träffa Syrrans barn och barnbarn, sedan rullar vi vidare hemmåt och räknar med att låsa upp hemmets ytterdörr Måndag middag

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards