farna

Alla inlägg den 2 april 2011

Nu ska vi vara hemma ett tag så därför återgår jag till en mera hemmalik heather och bakgrund med små fåglar som flyger över Norrsjön -:) Lite Reklam passar jag på med oxå...

Här finns Vännerna på Nätet!  http://50pluss.forum24.se/


DU som är från 30 till 100 år, Välkommen att bli medlem i forumet

            ------------------------------------------------------------------- 
I Onsdags var vi till den vackra Sofiakyrkan på Söders höjder i Stockholm.
Kyrkan ska vara 100 år gammal och den var vacker både utanpå och inne.

Nu var vi inte där som turister utan vi var där för ett sista farväl till Makens moster som begravdes denna dag.

En mycket vacker och stillsam akt med fina ord upplästa av prästen Maria.

Solosång framfördes av Systerbarnbarnen Helena och Micael Hillberg som sjöng mycket vackert.

 


Vid 21.30 tiden tog vi avsked av Jannes släktingar och skulle åka hemmåt men när man färdas i en husbil så är det så lätt att övernatta där man känner för det.

Vilket vi gjorde för vi hade tänkt åka ut till Tungelsta och besöka Rockdala på Torsdagen.

Tungelsta ligger ju i Stockholmsområdet.


Nu hade jag en katalog från Rockdala /Wibrants där en karta fanns på baksidan och när vi kollade där så ....... vi fick inte ihop det!

Så började vi se, det var inte alls i Tungelsta utan i Norrköping!

Vad besviken jag blev! Hur kunde jag fattat så fel?

Här är deras hemmis


Vi stannade till och köpte lite fil och varsin semla, årets första för oss.

  

Så säger Janne, vi åker väl till Norrköping då!

Gissa om jag blev lycklig!

Hade jag aldrig trott att gubben skulle gå med på, en omväg på ca 20- 25 mil.


Sent på eftermiddagen anlände vi till Rockdala/ Wibrants Trädgård, de hade stängt för en timma sedan så vi sov över på deras parkering.

  


Klockan 10.oo öppnade dom dörrarna och släppte in mig.  Kul, alla anställda hade noterat att vi sovit där och undrade om vi sovit gott -:)  Så klart, jag väntade ju på att få komma in, väntade på något bra ju!

Vi fick även höra att de funnits i Tungelsta, Stockholm för bara 4 -5 år sedan så jag tycks ändå inte varit helt ute och cyklat, jag bara missade deras flytt -:) 

  

 Vi fick i gåva för att vi väntat hela natten en påse  vita gurkor, inlagda i

deras eget hemliga recept.

Vi smakade på dom i dag och de var verkligen annorlunda i smaken, något mitt emellan saltgurka och vanlig inlagd gurka.

Jag tyckte inte den var superb men den var absolut ätbar.

Lite speciell i smaken, inte lik någon annan gurka jag ätit förr.

  

Janne var med och kollade en stund på pellisarna men sedan flydde han ut till husbilen där ju redan hundarna tagit de bästa liggplatserna. 

  


Jag nämde för Tina att jag hade en order liggande hos dom och då erbjöd hon sig att leta på den så jag fick ta med de pellisarna. Bättre än att skicka på posten där något skadligt kan hända dom. Så medan jag gick där och plockade ihop mina fynd bland sticklingarna, stora och de flesta med blommor, gick hon och plockade ihop mina från ordersedeln.

Monica och Anders, ägarna, hejade oxå dom på mig och sa att de sett när vi kom kvällen innan -:)


När så Tina hittat alla mina förbeställda pellisar och jag skulle betala mina nyförvärv där så var hon så gullig att hon drog av frakten så jag fick ett par extra pellisar.
Hela 16 st fick jag med mig hem!


På hemvägen fick vi åka genom Norrköping och det var en gammal pitoresk stad som tom hade kvar sina Spårvagnar


I dag har jag haft fullt upp med att plantera mina sticklingar, sedan väntar frösådd och därefter måste jag kolla igenom mina trista, torra, fjolårspellisar. Jag tror det finns liv i några.


Några Panseer´ fick jag med mig oxå, ska ha kruka och jord dom med.
Fast just nu ligger jag utslagen på sängen.

Tänk att man blir så trött av att plantera om blommor. Det som är så roligt.


                      


  

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards