farna

Alla inlägg den 30 januari 2011

I dag återvände solen och värmen hit och efter att kikat ut genom fönstret och sett det vackra vädret så beslöt vi oss för att packa ryggsäcken och ge oss iväg på en långpromenad

   


Första sträckan fick vi sällskap av 3 Svenskar och en hund till och våra busar sprang och busade med deras Viktor. Vi frågade om de skulle följa med oss in till Puerto de Mazarron på Marknaden men då undrade dom om vi verkligen menade att GÅ dit! Dom brukar ta bussen dit. Ha, ha, nä vi brukar gå svarade vi och senare skildes våra vägar.

 

Naturen här i Spanien är vacker dock förstår vi inte varför det ska se ut så här överallt?


Marknaden var i full gång men vi tog en runda där inne, köpte bananer och lite smågodis som snart var uppätet

 


Hemma var vi igen efter 4 timmar och då intog hundarna våra sängar och vi satte oss framför tv (datorn) och kollade på det sista av Stjärnorna på slottet. Oj vad vi skrattade, har du inte sett det så kolla på Svt Play.  Det var sevärt minsann


Sedan var det dags för kvällsmat och oj vad hungriga dom var. Se på Zita som äterlite matrester med baken uppe på soffan. Vilket bordsskick!

 


Efter att de fått sin een mat så gick vi kvällsrundan med dom ute på stranden. Jag tastade att ta ett nattkort på vågorna som rullar in......


Och nu till det som nog åtminstone 6 personer väntat på!

 

Ja, tävlingen jag utlyste den 24 januari var visst barnsligt enkel, eller?

 

Jag fick in 6 svar och alla gissade på sten nr 7

 

Visst var det så.......

 

Hur ska jag nu få fram en vinnare har jag funderat på.

Jag skrev varsin lapppå alla deltagare, lade lapparna med era namn i en burk.

Sedan skakade jag om alla lapparna 5 ggr.

 

 

Så tömde jag ur alla lapparna och ordnade dom i en rad.

Därefter räknade jag till 7 för det var ju det rätta svaret

Första lappen 1 osv...... men eftersom ingen lapp 7 fanns så blev då den första vinnare.........

 

Vad stod det då för namn på den lappen?

Jag hoppas det syns, annars så avslöjar jag det lite längre ner

       



Grattis Sita!

Då vill jag ha ditt namn och adress, du kan skicka mig det här i bloggen där man skriver frågor om du inte vill skriva det så alla ser.

 

Jag kommer att skriva ner det och gömma det i min plånbok och när vi kommer hem i April/ Maj så kommer jag att köpa en skraplott som postas till dig.
Jag kommer EJ att glömma det! Var så säker.

Nu får vi se om du kommer innom min blogg och läser detta, annars kommer jag till dig i någon paus mellan Jannes datoranvändande när jag får låna burken -:)

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards