farna

Alla inlägg den 28 januari 2011

I går morse stog regnet som spön i backen och kylen gapade tom så vi tog bort vindskydd mm för att få loss husbilen och åka och proviantera.

 

 

Nu är kyl och frys överfulla igen så vi klarar oss ca en vecka.

 

Vi passade även på att kika in i lite såna här mysiga affärer som har ALLT.
Jag fick med mig ett par glashjärtan , en gubbe och en mini skål, höjd 4 cm, allt för 100 sv kr.

    

 

Jag kompleterade även till min blomrabatt på Lidel. De hade förgrodda Tulpanlökar, jag tog 2 krukar med Lila Tulpaner. Planterade dom i hemtillverkad kruka gjord av vattenflaska. Den gula Narcissen jag köpte för en månad sedan blommar nu så vackert.

 

 

Väl hemma igen på campingen vid 17.00 tog vi ut hundarna på en långrunda, de hade ju bara fått en massa små kortisar under dagen.
Vi passerade bland annat detta hus i Bolnuevo. Jag tycker de skulle ha pris i finurlighet de som bor här...... Fast man undrar ju om det beviljas byggnadslov till vad som helst eller behövs det ej kanske?

 

En del hus utmed huvudgatan (liksom detta) är enplans med strandpromenaden på baksidan. Här har de byggt en terass på taket, inte alls ovanligt här ifs. Men på terassen har de smällt upp en FRIGGEBOD, byggt en trappa upp och satt skylt på väggen Se Aquila (rum uthyres)
Ja, vem skulle inte vilja bo där!

Tänk er utsikten över strand och hav från den terassen

 

 

I morse när vi drog iväg på dagens första runda fotade jag lite på stranden. Här har stått många fricampare med husbil, nu är alla bortkörda!

Undrade varför så jag googlade lite och faktist så hittade jag förklaringen.    Nu har det gått troll i länken, jag får INTE in den så jag tog en kopia på sidan. 
 http://www.simplynetworking.es/calida-4082-129117contracts_awarded_for_the_new_paseo_maritimo_in.html      

   

 Den som inte vill läsa allt så kan jag berätta att här ska byggas en strandpromenad med bänkar och planteringar, ca 1600 meter lång och de ska jobba med detta de kommande 10 månaderna.
Så när vi kommer tillbaka nästa år har vi alltså en asfalterad strandpromenad framför oss. Vår plats med havsutsikt som vi fått boka även nästa år. Personligen tycker jag att sandstranden har varit bra som den var att traska på, men vackert blir det ju och alldeles framför oss blir det ändå ej. Har en radda med personbilar mellan oss

     

 

Vi fortsatte fram till sandstensformationerna innan vi vände hemmåt

  

 

Morgonsolen bryter allt mera igenom, här träffas palmen av en solstråle, palmen som står inne på campingen och bakom vår husbil

   

 

Bolnuevos torn från 1600 talet med sin madonna på taket syns bra i morgonsolen. Tyvärr är tornet omgärdat av ett stort staket så vi har inte kommit in där. Kanske för att ej förstöras, det klottras mycket här, slängs sopor och slås sönder glas friskt, tyvärr.

Ser rent utsagt för jäkligt ut på vissa ställen efter Spanjorernas små eller stora fester

     

 

PÅ eftermiddagen i dag gick vi till den ödelagda campingen här bredvid

(den ödelades på 80 talet då en damm brast uppe i berget och flodvåen tog med sig husvagnar och folk ut i havet)

  

 

PÅ denna cementplatta brukar en massa folk från vår camping spela Curling ibland.
Idag fick den tjänstgöra som trimbord!
Perfekt att stå där nere och borsta pälsen på hundarna där uppe. Slapp böja ryggen! Härligt!

 


Sedan gick vi en runda på 1½ timma, bland annat så jag kunde fota blomman som jag tog mig ett skott av uppe i bergen. Denna växer invid ett berg på väg till Mazarron. Hur bladen ser ut ser den som så vill på kortet med mina blommor längre upp i detta inlägg, de smala bladen i krukar bredvid fd julrosen 

  

 

På söndag ska jag gå igenom tävlingssvaren. Kanske jag får ta hjälp av lottdragning för att utse en vinnare -:)

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards