farna

Alla inlägg den 18 januari 2011

I går tog jag min cykel och åkte in till Puerto de Mazarron och Vodafone så när jag kom hem igen så blev det tv för hela slanten.

 
Svt hade lagt ut mycket nytt på Playkanalen. Det värsta är ju att nu har vi sett det mesta så nu är vi tillbaka i ursprungsläget.

Snacka om att längtat efter tv

Vi såg Stjärnorna på Slottet, Spårlöst  och jag vet inte allt.
Passade ju bra oxå för vädret har blivit mulet och man blir bortskämd med värmen här nere, vi vill inte sitta ute om inte solen skiner och när det bara är en 13 -14 grader varmt, då fryser vi om vi inte tar på jacka.

 

Annars så har vi inte varit syslolösa dessa dagar utan tv heller. 

Ut måste man ju när det finns 2 hundar i flocken.

 

Vi har hunnit med 2 turer uppe i bergen.

Lavendeldalen är ännu ljuvligare nu, allt lyser i grönt, blått och blålila färg och doften är bara nåt som inte går att beskriva, den bör upplevas!

 


Hemma i Sverige är Lavendelbuskarna väl oftast små tuvor, kanske 20 cm höga.

Här är de lite högre, se på bilden här under, de når mig nästan upp till axlarna.  
Vi uppskattar höjden till ca 1½ meter, dessutom är de ju buskformiga så omkretsen är ungefär detsamma

 

 

En annan dag promenerade vi in till Puerto de Mazarron och upptäckte en enorm staty uppe på ett berg. Den måste ju utforskas så vi styrde våra steg i den riktningen

 

 

När vi kom närmare såg vi folk där uppe och staket så vi förstog att det var någon typ av besöksmål för folk

Under Kristusstatyn (för det var en sådan) fanns plats för folk att tända ljus för sina nära och kära som lämnat detta jordeliv. En mycket vacker plats att sitta och minnas och känna närhet av saknade personer på.

 


Men även en mycket vacker utsikt bjöds man på här uppe. På bilden med Janne här, har jag ritat en pil till berget som vi bor nedanför..

Och hamnen låg utbredd nedanför våra fötter när vi såg åt andra hållet, och själva stora havet........... men de korten finns i vårat Fotoalbum  tillsammans med några flera nytagna kort

   

  

En annan dag vände vi våra steg in mot landet istället för utmed kusten som vi oftast går.

Nu promenerade vi in till Mazarron.

Jo, det är ju så att Mazarron och Puerto de Mazzaron är 2 skilda platser, Den förstnämda är stan som ligger en bit in i landet och den sistnämda Puerto d Mazarron det är hamnstaden och det är ca en mil mellan dessa ställen.

Vi promenerade runt i gamla stan, förstog vi senare, vi valde

bara en gata för att se vart vi hamnade.

 


Vi hittade i allafall ett gammalt hus som såg lite tjusigt ut!

När vi kom närmare såg vi texten på en väggskylt, The Purisima Temple.


Det såg väldigt gammalt ut med duvor som flög ut och in under taket..

Nej, vi försökte ej gå in, jag antar att det då blivit   "Perros NO" och vart skulle vi gjort av dom om vi gått in...

     


Nu har jag sedan 3 dagar, lagt av med kortisontabletterna helt! Får se hur det går?
Men hoppas jag ska klara mig med bara Celebran ett tag.  Hoppas ju då även bli av med bilringen runt magen för den har jag skyllt på kortisonet.

Försvinner den inte så vete sjutton vilken ursäkt jag ska hitta på för den kan ju absolut inte bero på vällevnad och för mycket god mat???  Eller?

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards