farna

Alla inlägg den 1 januari 2011

Först, TACK för Nyårskort, detta är från Bettan i Målarboden


Tack även till Gunilla, även hon medlem i grafikruppen Målarboden. Hon skickade ett trevligt mail med foto på både sig själv och en av hennes katter. Kul med lite personliga mail av denna art -:)

 

Vår Nyårsafton!
Vi gick här och väntade på att det skulle börja smälla men icke. Vi hann ut med hundarna alla dagens vändor. Sedan fixade jag mat av potatis, fisk, grönsaker och en dressing vi hittat här som är jättegod. Till det en flaska vitt, naturligtvis.
Därefter tittade vi på Svt Play, lite nytt hade kommit in så vi var sysselsatta till klockan 23.30

Då tände jag lite ljus ute, vi tog vår flaska med skumpa och gick ut. En jätteskön kväll var det, denna årets sista. Inne hade vi datorn som skrällde poppmusik för fullt, ifall det skulle smälla vid 24.oo

 


Kul att se, precis som hemma, när uret närmade sig tolvslaget kom det ut folk från ALLA husvagnar och husbilar. Alla med ett glas i handen.
Det skålades till höger och vänster, man skrek Happy New Year,  Feliz Año Nuevo och

Gutes  Neues Jahr.

Så kom det några raketer uppe i berget men det var snart överståndet och inte på långa vägar så mycket smällande som vi väntat oss.
I dag har vi varit lite på offensiven och bara rört oss i grannskapet, ifall någon skulle få för sig att skjuta av något, men det har varit lungt.
Så Zita har klarat detta Nyår mycket bra!

 

Stenar, ja konstigt är det men även i dag följde några med oss hem.

Vår blomrabatt börjar bli rikligt dekorerad, men pellisarna jag hade med mig hemmifrån tycks ej förstå att de kommit till solens land.

De växer INTE så det knakar, jag väntar ännu på det eller att "kotten" (bonsaipelargonen,  P.cotyledonis) ska få knoppar och blomma.

Den ska JU blomma denna tid på året... ju.

 


Med oss hem från strandpromenaden hade vi även 2 till snäckor.
Den allra största, rosa med mörka prickar och den lilla rosa bredvid var dagens fynd.

 


I dag har det varit verkligt varmt här, en försmak av vad vi har att vänta oss. 


Janne var ändå ensam om att bada i dag, men det gjorde han med besked.

 


Han sa att det var lite kallare än förra gången han badade men hur kallt det kändes ville han ej orda om. Nu simmade han en stund så jag antar att det väl fortfarande ligger runt 16 - 17 grader?

     


Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards