farna

Direktlänk till inlägg 18 december 2010

Resedagbok den 18 nov

Gårdagen bjöd på solsken men kylig luft så vi tog bilen och åkte ut och såg oss omkring lite. 
Flera kort   Fotoalbum
Att det är så här bergigt i Södra Spanien hade varken jag eller Janne insett innan vi kom hit.
Det ser ut som på Kanarieöarna!

 

Men bergen är fantastiskt vackra i färger från gyllengult till vinrött. Någon fårstår kanske nu att jag alltid får fickorna fulla av vackra stenar på våra promenader   

 

Vi åkte ut från Puerto De Mazarron och ner mot Isla Plana och vägen var otroligt vacker där den löpte utmed kusten.
Vi stannade till och vandrade på denna strand bland annat (det blev några till stenar i fickorna)

 

Sedan åkte vi igenom samhället och var in och kikade på 2 campingar och den första där var hundar förbjudna. Men  den låg en bra bit från samhället och hade ej tillträde till stranden.

Den andra var närmare samhället och stranden låg på andra sidan genomfartsvägen.

 
Vi är glada att vi råkade landa här.

Ja, vi har hört av andra att denna och La Manga ska vara de bästa campingarna i hela landet.

En dag ska vi kika på La Manga oxå, kul att se om vi trots allt bor på den allra bästa eller kan det bli bättre än så här

 


I Isla Plana hittade vi även en Campingbutik som vi skulle kika in på, men just då var den naturligtvis middagsstängd.

     

I dag har det regnat från och till så vi har verkligen slöat här. Hade vi inte haft hundarna så vete sjutton om vi alls klivit upp i dag. Men efter middagspromenaden så var i allafall Janne duktig för han tog och gick iväg till servisehuset och diskade.

Själv ligger jag på sängen med datorn på magen   

Ett av servisehusen är otroligt vackert ... se bara här.....
På var sida om dammen är toaletterna och på övervåningen duschrum

  

Få se i morgon om vi tar oss iväg på marknaden, skulle åkt förra Söndagen men ställde in det för vi ville inte lämna hundarna ensamma även förmiddagen.

Det var ju Luciafesten den eftermiddagen och då var de hemma i alla fall ensamma

 
 
Cina

Cina

18 december 2010 15:39

Kan läsa att ni har det gott även om vädret är lite omvxlande. Fast det är ju bättre där än här....snöat och det är moddigt till tusen.
Så ni behöver INTE ALLS längta hem till detta skitväder.
Önskar er en fin lördag em/kväll!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Astrid

Astrid

18 december 2010 17:50

Helt underbart har ni det ser jag det
Här har jag skottat snö nu i dagar tre
Maken få kanske komma hem på måndag, hans ena lunga blev punkterad under op. som tog 2,5 timme
Jag blev ju kär i Kanarieöarna tack vare bergen så södra spanien vore kanske något också

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
Margit

Margit

18 december 2010 19:55

Tack våra KÄRA"NNER att vi än en gång får läsa och se bilder från eran spännande vardag som ni har därnere.
Förstå astt det är ett HELT ANNORLUNDA liv än vi har här hemma..med snö och kyla.
Jag beundarr ert mod som gett er ut på ett sånt spännade äventyr!!!
Vi tänker på er och KRAM till er båda.
Lasse o Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Anki Paulsson

Anki Paulsson

18 december 2010 21:32

Blir så sjuk sugen på att åka till spanien jag med. Avis är bara förnamnet ;)
Idag har det varit halv snöstorm här och blåst isvindar..Lapa lite sol åt mig med. ha de så gott nu i värmen
kram

http://www.hampusmamma.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

18 december 2010 21:33

Tack igen för fina bilder som du visar här :)
Ser så skönt ut, mot vad det är här just nu.
Snö och kyla som sagt, inget att längta hem till.
Jaha så det finns många fina stenar där, vad avundsjuk jag blir :)
Vill oxå ha fina stenar :)
Gillar sådana stenar.

Kram och ha det fortsatt bra.

/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

18 december 2010 22:05

Fortsätt att njuta av allt vackert, här är det bara snö och kallt. Inatt skulle det visst komma runt en dm igen.

Kram och ha en fin fjärde advent./Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ingen bild

Love

18 december 2010 22:23

Hej på er livsnjutare.
Måste vara helt underbart med allt ni får uppleva.
Om du tycker det är kallt och blåsigt kan du tänka dig eländet här. Men har man hund så har man och jag är ändå glad att komma ut annars hade det inte blivit av som du säger för sängen är skön och en bra bok gör inte saken sämre.
När ni ska hem kanske du behöver en släpkärra med alla stenar.
Har du skrivit en önskelista till tomten där du berättat att du vill ha fontänen. Han hittar dig nog ska du se.
Nu ska benvärmarna på och sista promenaden göras för kvällen.
Ha det allra bäst vänner.
Kram
Love.

 
Sita

Sita

19 december 2010 06:40

God morgon på er. Ja här är det snöväder igen o -7.7 grader. Inget att längta till. Men jag har iaf julledigt nu fram tills den 11 jag då jag börjar igen. Längtar ner till er när jag ser alla bilder. Kramar från Carina o Kjell

http://siitasblogg.blogspot.com

 
lillis

lillis

19 december 2010 06:49

En bra 4:e advent önskar jag er
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anders och Birgitta

Anders och Birgitta

19 december 2010 09:12

Jag kan rekommendera att ni åker och tittar på campingen i La Manga. Vi låg där i 3 veckor och trivdes jättebra. Det vi särskilt uppskattade var att platserna var så ombonade med häckar runt om, dom var riktigt stora också vår plats var 100 kvm. Vi låg på det området som ligger närmast innanhavet, där är soligast. De platserna som ligger närmare stora vägen har större träd så där blir det lite mer skugga. Vi tyckte det var bra att åka runt och titta på olika campingar så man har lite att jämföra med till ett annat år.

http://husbilsliv.blogspot.com

 
Sylvia

Sylvia

19 december 2010 14:52

Ja, visst liknar naturen Kanarieöarna men väldigt fintmed de vackra bergen. Jag förstår ni njuter av ert campingliv där nere. Här är vi snart insnöade. Idag vräker det ner snö. Så var glada ni slipper snöskottningen.
Ha en fin Adventhelg.
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
Ingen bild

Jill

19 december 2010 19:50

Hej på er ! Här snöar det för fullt och vitare december har vi inte haft på länge. Minus 8 grader har vi nu ikväll. BRR
Ingalill är här och fikar och kollar in era bilder. Hon hälsar så gott och önskar er en god jul och ett gott nytt år och det gör självklart vi också. Kram kram
från Jill , Kenneth , Ingalill


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards