farna

Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Resedagbok Luciadagen

 Lagt in en del nya kort   Fotoalbum

Trevlig Luciadag på den som läser här i dag!


Vi firade i går i samlingsrummet här på campingen tillsammans med de flesta Svenskarna som finns här. Det ska visst vara 60 husbilar  -:)
Hur som helst så var det massor folk som kom och denna fest ägde rum för 3 dje året i rad och det är visst ett par som är eldsjälarna bakom allt, här syns han i allafall som tomtenisse i slutat på Luciatåget.

 

De informerade lite oxå om aktiviteter de har så i kväll ska Janne och jag gå dit och spela Bingo har vi tänkt oss -:)

 

Det bjöds i allafall på Glögg och konjak, Luciatåg, ringdans och trevligt sällskap

 

Vi hamnade bredvid bland annat en Skåning som vi träffat åter igen nu på förmiddagen och tagit en långpromenad tillsammans med han och hans hund.
Vad roligt våra hundar hade det tillsammans, lösa och fria! Fast på ett ställe på stranden hade någon haft strandparty och lämnat räkskal och Baguetter, det tog en stund innan våra hundar ville komma då vi lockade på dom.

Vadå?  Lämna ett dukat bort!!!! Dumma människor

 

Hemma blev det mys i säng

 


Som vanligt hade jag fickorna fulla med vackra stenar när vi kom hem.
Det är så svårt att lämna de vackraste kvar, men hur det ska bli vid hemresan vet jag inte. Jag har redan fått ihop en skaplig samling som jag dekorerat vår uteplats med.

Några måste jag allt skiljas från i April  ):)

  


Annars så löper dagarna på, vi har sköna dagar här verkligen och hundarna förändras pga den lugna stämningen här och att vi ofta kan ha dem lösa. Första ggn vi släppte Rozz kalvade han iväg som en yr tupp, nu rör han síg i vår närhet och har koll på var vi befinner oss hela tiden.
Synd att det finns varg i Färna, vågar ju inte fortsätta att ha dom lösa där när vi kommer hem.

 
 
Ingrid

Ingrid

13 december 2010 14:54

Glad Luciadag på er alla fyra!
Så skönt att höra att ni har det bra och att ni också har fått er lite julaktiviteter till livs. Glögg är ju ett måste!

Ha det fortsatt gott!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Astrid

Astrid

13 december 2010 15:30

Är vargen kvar där fortfarande?
Ja dom såg vargspår även på jaktområdet där maken jagar men tack och lov så gick det bra
Jag brukar också ta med mig stenar
Så skönt ni verkar ha det och behöver

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
Ingen bild

Elisabeth, Bengt, barnen, Mary och Ingrid

13 december 2010 18:28

Åh, vilka underbara, sköna, lata dagar ni får uppleva!!! Det är Ni verkligen väl värda!!!

Det är så roligt att få följa Din roliga och intressanta blogg och läsa om allt som Ni gör...
-vad fint Ni fixar runt husbilen med blommor...-Håller verkligen med... det är jättekul att leta fina stenar på stranden....
Ha det så bra
Vi hörs snart igen
Kramar från oss alla
Elisabeth

 
Ingen bild

Gunnar

13 december 2010 19:19

Kul för er att fira Lucia så. Fick ni kanske lite hemlängtan? min hustru samlar också på fina stenar . Kul att följa din resedagbok!

 
Cina

Cina

13 december 2010 19:26

Ohhh va underbart att få fira lucia i ett varmt land. Här är det småkallt o näsan vill jag lova.
Njut medans ni kan jag är bara sååååååå avundsjuk.
Kramar till er båda.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Freedomtravel

Freedomtravel

13 december 2010 20:03

Vilket urtjusigt luciatåg! Snyggaste man sett på länge ju ;)

http://www.freedomtravel.se

 
Gunilla

Gunilla

13 december 2010 22:05

Så trevligt med lussefirande där :)
Verkar trevligt att det är ngn som håller i det hela med ett gäng svenskar.
Du är som jag, när det gäller fina stenar :)
Jag MÅSTE plocka med mig fina stenar när jag är ute och reser :)
Kan inte åka ifrån dom inte.
Samma Om jag hittar snäckor.
Vi var ju i spanien för en del år sedan
då plockade jag hem en hel del fina och hyfsat stora snäckor.
några av dom snäckorna gjorde jag sedan tubesbilder av, så dom finns med i mitt psp :)

Kul att hundarna kan springa fritt där när ni är på promenad.
Ha det bra

Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Anders och Birgitta

Anders och Birgitta

14 december 2010 09:54

Vilka fina bilder du har lagt in i albument. Ni ser ut att trivas allihop, iklusive hundarna.

http://husbilsliv.blogspot.com

 
Sita

Sita

14 december 2010 17:34

Hejsan på er alla fyra. Ligger runt -14-16 grader här. Vilka fina stenar, förstår att det blir svårt när ni ska hem. Om du går in till mej så har jag många lussebilder. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Margit

Margit

14 december 2010 18:50

Vilka UPPLEVELSER ni får vara med om...VAJE DAG!!! Måste vara spnnande varje morrgon att undra: "Vad blir det idag då???"
Och nu har jag tittat in i fotoalbumet och bläddrat en del..SÅ fina bilder och SÅ roligt att få "följa med er"..på resan..och när ni "nu ligger stilla"..tills ni åker hem igen... VIKET LIV!!! Spännade!!!
Kram på er båda från Lasse o Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Marketta

Marketta

14 december 2010 22:42

Ja, jag har ju börjat gå i skogen med systrarna ibland, och nog tänker man lite på hur man skulle reagera om det helt plötsligt kom en varg. Är dom friska så är det nog inga problem, dom sticker nog. Men dom andra.

Kramizzar
Marketta

PS. Receptet finns inne på fb som meddelande åt dig.

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

15 december 2010 17:38

Hola!
Så kul att se erat Luciatåg och jag förstår att glöggen smakade bra även i ett soligt land.
Jag tog med till Thailand ett åroch gav Kengs pappa. Han tog flaskan och hällde upp i ett jättestort glas som om det vore cocacola. Den flaskan gock åt fort och han tyckte det var gott. Hur hans huvud var dagen efter vill jag inte tänka på.
Glöm nu vargen i Färna han kan var långt bort när ni kommer hem.Nu får i alla fall hundarna leva det ljuva livet med er.
Klokt beslut att stanna på campingen och vara vila. Det kan ta tid att återhämta sig när man är utbränd. Hälsa så gott till Janne från oss båda.
Vi är många som samlar stenar. Jag älskat jättestora stenar och bad en granne hämta en med traktorn från skogen till tomten här. Många trodde jag var tokig för dom vill inte ha stenar utan tar bort dom men jag är kärringen som gör tvärt emot.
Här ska visst bli busväder så vi håller oss hemma i kväll. Skulle egentligen åkt och hälsat på vänner.
En vinterkram till dig min vän och nospuss till vovvarna.
Love.

 
wiper

wiper

16 december 2010 16:02

Vad roligt ni har och vad mycket ni får uppleva. Kul att kunna fira lucia också. Jättefina stenar du hittat. Härligt att hundarna kan få vara lite lösa och känna sig fria att springa omkring lite. Sköt om er nu och ha det bra
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Anki Paulsson

Anki Paulsson

17 december 2010 22:17

Tack för alla tips om varför inte Hampus vill äta.
Ska tänka på det du så om smörgås bland leksakerna :) Igår gav jag honom youghurt vid tv:n i sin lekhörna. Men nu är det slut med det :)
Hoppas verkligen sandstormen lägger sig snart. Så ni kan fira jul i lugn o ro. Ät liite avis på er i värmen ska du veta.
Önskar dig en mysig Jul.
Kram

http://www.hampusmamma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards