farna

Alla inlägg den 14 augusti 2010

Klockan 21.18 Som avslutning på denna knäppa dag. Jag hade gått kvällsrundan med hundarna, är ett steg från taket på förstubron. Plask!  En fågel sket och jag fick det naturligtvis på min axel!!!! Nu kan väl inget mera galet hända mig detta år?????



Lördagen den 14 aug bjöd på ett underbart,  men varmt väder.

Vi satte våra hundar i bilen och åkte till Skinnskatteberg eftersom det var marknad där.

Vi började med att gå med hundarna bland folk, Zita skötte sig men Rozz skällde, nosade, försökte sno saker som matbröd mm.

Leksakerna som demonstrerades, bland annat en liten skällande hund var mycket intressant och svårt för en liten busig hund att förstå varför man inte fick gå fram och ta den -:)

 

Efter en stund hörde vi speakern som ropade ut att nu var det dags för de Grå pantrarnas cruising med Skinnsbergs stiligaste jänkare.

Nog såg de nöjda ut gamlingarna i bilarna. Det fotades hejvilt när de gled fram.




Så gick vi till bilen med våra hundar, vi har ju bakluckan öppen, fönster på glänt och stog dessutom på skuggig plats så det gick ingen nöd på dom.

Jag köpte mig några vackra stenar till min stensamling



 


En tunika och ett par capribyxor i jeanstyg, Gubben hittade en snyg t-tröja till sig



 


På Skinnsbergs pizzeria åt vi, jag en räkrulle, jättegod, och gubben tog kebab


På senen bredvid pizzerian uppträdde några unga grabbar som spelade Klassisk Rockmusik, Rockabilly. Gamla godingar!



 



 De ersättes senare av en rupp som spelade lite mera modäna tongångar, inte alls i min smak -:)



     


Hela tiden   hade vi koll på bilen och nu började solen nå den så vi gick mot vår bil för att åka hem.

Vid en bil i närheten av vår, mitt i solgasset står 2 unga tjejer och en kille och ser villrådiga ut.

De frågar när vi närmar oss,  om den vita bilen är vår?

Det var det ju inte!

Det sitter en hund instängd där???????

Den har setat där minst en timma!

 

Jag går fram och tittar och ser en flämtande och dreglande stor hund sitta i baksätet med en ynkligt liten springa på fönstret.

Ungdomarna ringde polisen och min gubbe försökte få upp en dörr, vilket misslyckades.

Jag beväpnar mig med ett fälgkors att slå rutan med om hunden verkar bli ännu sämre och gubben tar vår bil och åker iväg till senen där uppträdandet är, för att efterlysa ägarna.

Då kommer dom.

Mannen tittar på mig, fäljkorset och utbrister "du rör inte min bil".

Han påstår att hunden enbart setat några minuter i bilen och är allmänt otrevlig och aggresiv mot mig.

Inte tar han ut hundstackarn heller, fast frun tyckte tydligen att det var varmt i bilen ty hon ställde sin dörr på vidgavel.

Jag säger åt gubben att ta åtminstone ut hunden en stund så den får svalka av sig sedan går jag därifrån.  Jag märker att han ej tar ut hunden.

Vi hoppas ju att polisen ska komma innan de åker därifrån, men icke!!!!

 

Ja, sedan kommer vi hem hit till Färna!

Gubben tar ur kassarna ur bilen och Zita smiter ut!

Hon är bakom min rygg och jag upptäcker för sent henne så hon får syn på grannens hund och drar iväg.

 

Nu är det ju så att dessa 2 hundar kommer inte alls överens så det blev ev ett kort hundslagsmål, den andra ägaren hann lyfta upp sig hund innan något farligt skedde men jag fick mina fiskar varma. Fullt förstårligt!

Jag bad om ursäkt men fick veta att de haft såna här grannar förr men dom fick dom bort.!!!!

Ja, ledsen är jag men Zita har aldrig varit aggresiv förr, tyvärr har vi märkt tidigare att dessa 2 vill attakera varandra så jag vet att det är mitt ansvar som hundägare att se till att sådant här aldrig händer.

 

Så tar jag in Zita och går till bilen för att ta in det sista och blir getingstucken i långfingret!!!!!

 

Nu har vi slagit ner staketstolpar för att bara det blir lite svalare så sätter vi upp nät och gör en riktig hundgård.

Från ytterdörren och en bit ut på gården. 

 

Sedan ska vi näta in nere vid sjön oxå.

 

Detta skulle vi ju göra har det varit tänkt länge,  men gubben har ju inte haft tid tidigare pga allt runt flytten som ju var tvungen att fullföljas först, i dag är hans första lediga dag och i morgon börjar han jobba igen.

 

 


Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards