farna

Alla inlägg den 12 augusti 2010

Jo det är sant! Klockan 11.30 lämnade vi nyckeln till hyresvärden och de som övertar våran 4 i Långa raden. Fast ska sanningen fram så har vi ställt oss på kö för den enda 2 rummaren han har,  kan bli bra när vi bllir gamla att sitta där.  

Tvårummaren är på gaveln här, första fönstren  

 

Vi får se hur det blir med det -:)

 


När allt var klart åkte vi ner till Kolsva, gick en runda med hundarna och sedan åt vi buffen på Arken. Smakade jättebra!

Efter maten åkte vi till Järvstigen 6 och kollade hennes trädgårdsloppis. Jodå, det fanns massor grejer där, men mycket låg under plastskynken.
Ägaren var inte hemma, annars hade hon väl tagit bort dom antar jag men vi rotade runt ändå

 


Jag hittade en söt kopparbunke som jag bara var tvungen ta med mig, 60 kr och en minipryl som vi såg som lockade oss båda i skratt och förde våra tankar direkt till en tjej som finns bland mina Nätvänner från Målarboden. Men det är en hemlis så jag säger inte mera -:  Pris?  Fick den på köpet! 

   


I samma trädgård som loppisen var där fanns en kärra som var

oemotstångligt vacker -:)    

    


Efter Loppisbesöket åkte vi till Karmansbo för sista gången, för att hämta gubbens bil.

Straxt före korsningen till Färna låg en långtradare i diket och NU, nu slår det mig först, varför tog jag inte fram min mobil och fotade???????

Det var en tankbil med dubbla tunnor eller vad det kan heta. På vägen stog en likadan och en "pumpbil" De pumpade över innehållet i den andra lastbilen.
Vi gissar att det var mjölkbilar, det stog inget på dom men tankarna var blanka, rostfria och bilarna blåa.

 

Nå, när vi sedan kom hem till Färna vid 14 tiden så kokade vi kaffe och sedan gick vi ut till husbilen och åkte iväg en tur med den.

Meningen var att jag skulle övningsköra!

Vi köpte ju en med automat för att jag ska klara av att ratta.

 

Det var inga som helst problem att ratta den 7,30 långa bilen.

Inte ens när gubben sa att jag skulle stanna vid en affär i Skinnskatteberg som saluför bland annat öl. Jag svängde in, gick ju inte att parkera i en parkeringsruta så jag åkte ner till nästa tvärväg, Svängde in där och backade tillbaka ...........  utan att vingla alls....  och åkte sedan och parkerade utmed vägen så gubben kunde hoppa in. 

Sedan rastade vi, drack kaffet och det formlifen vräkte ner hela tiden vi var i Skinns-berg så efter en stund i sängarna med varsin tidning så körde JAG hem oss igen. 


Allt var frid och fröjd men jag/ vi måste kolla handböckerna lite mera för vi fick inte backkameran att funka så som den väl ska??????

Vi hade bara bild när vi åkte frammåt!

När jag backade släcktes den -:)

Fast ifs, det kan ju vara bra med en backkamera när man åker med, ingen kan smyga sig på oss bakifrån, hi hi..

 

Nu ligger vi här i varsin säng i Färna och myser! Tänk!  Nu har vi bara ett ställe att hålla på med! Visserligen finns det massor att göra, men det gör vi för oss själva så det får ta den tid det tar.

1. den 20 aug kommer Kungsängarna, måste fixa i det rummet de ska stå

2. Växthuset

3. göra allt som måste fixas innan vi startar vår resa söderöver

 

Väl hemma så hoppade gubben i Norrsjön, fortfarande 22 grader.

Själv avstår jag i dagsläget för min rygg är inte så bra som jag vill, påverkas av detta väder som aldrig kan bestämma sig för hur det ska vara

 


Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards