farna

Alla inlägg den 1 augusti 2010

Kände genast jag slog upp mina bruna i morse att det var nåt på g. i väderleken.

Ryggen värkte, vid 12 snåret spökade värken runt även i mina händer så jag kollade på Cesar Milian medan gubben fick gå med hundarna på förmiddagsrundan.

Vid halvett tiden släppte värken plötsligt och jag log igenkännande för mig själv då jag tittade ut.

Det ösregnade!

Jag går ut i köket för att göra lite nytta och ser då en röd Volvo åker in på vår uppfart.

Vad förvånade vi blev, ingen av oss kunde komma på någon vi kände med en sådan bil........

 

Så kliver de ur och jag ser en tjej från grafikgruppen!

Vilken överraskning!

Eftersom hon och hennes kille har 4 egna hundar så startade vi med att hälsa ute i ösregnet, när hundarna lugnat ner sig gick vi in och drack kaffe och festade på den goda kakan som dom hade med sig.

   

 

Som synes så har vi inte kommit i ordning än så de fick fika bland kartonger och röra -:)

När regnet slutat gick vi på promenad Färna runt med alla 6 hundarna, hennes kille som här är maskerad gick med mina 2 hundar för att se hur de beter sig.

Han är nämligen duktig med hundar och jobbar med att hjälpa folk med brångstyriga sådana. Vi sa vid kaffebordet att Zita börjat visa tedenser till att bära sig dumt åt när vi möter andra hundar.

Mina 2 gick så fint med honom, han sa att de var jättefina och att Rozz kommer att bli en toppenhund när han får växa till sig.

 

Nå, jag vet ju hur min tjej kan bete sig så jag går och frågar grannen om hon kan komma med sin hund för att träna lite hundmöten.

 

Nu fick han se andra bullar! 
Summa summarum så tillbringades eftermiddagen här med hundskola under hans ledning.

Det tog sin tid men tillslut så satt vi alla i godaste harmoni och pratade och alla hundarna låg bredvid oss och kopplade av.

 

Nu ska vi fortsätta träna hundmöten med vår gamla dam som fått för sig att det är hennes uppgift att skydda oss fast det ju är tvärs emot. Vi är fullt kapabla att skydda henne.

Verktyget vi fick.............

så dumt, det är ju så vi gjort tidigare, innan alla våra flyttar tog andan ur oss,

bestämdhet, skjuta undan hunden och arbeta för att hon igen ska finnas bakom eller bredvid, inte först

 

Tack för en lärorik dag!

Tack även till grannen som ställde upp så vi fick visa hur Zita blivit

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards