farna

Alla inlägg den 14 april 2010

Pst.. en fråga om konstig krokus längre ner, hoppas få svar!

 

Idag har det varit fullt upp! Efter frukosten tog jag hundarna och gick förmiddagens långrunda.

Jag som alltid trott att denna Granbodarunda var ca 4 km fick nu veta hur lång den är tacka vare saiten jag fick tips om i går av Sylvia, jag glömde skriva att hon finns i min Meny bland Nätvännerna.

  

Den är 2½ km.  Tack för den vetskapen http://iform.se/

 

I skogen där uppe fanns lite snö kvar, men annars är här barbacke nu. I dag hade jag min mobil med så det blev lite kort

    

Nere vid Karmansbo visningslägenhet blommar det för fullt, Krokus, Snödroppar och vad den nu heter, ser ut som en Tulpan men mindre. Nere på kolonin kallar de den frötulpan för den ska visst fröa av sig och sprida sig lite som den vill.

         


När jag kom hem hade gubben vaknat (han sov länge i morse för han ska jobba natt) och jag bredde några smörgåsar, kokade kaffe och så åkte vi till Färna med lite saker från Kolonin. Bland annat har vi nu fått dit det blå skåpet som vi ska ha köksporslin i till köket är klart, byrån där radion står nu och kompostgallren som vi gjort en hundgård av.

Vi har jukvar från husvagnstiden det vi hade som staket runt förtältet.
Nu ska Rozz lära sig att detta är en gräns man EJ hoppar över, och Zita med för hon kommer säkert försöka, det är så många år sedan vi hade dessa framme.

Men det gäller ju att träna inför vintern med husbil


 

Här har jag stängt in även husse i hundgården -:)

I trädgården i Färna har inte mycket blommor kommit, antar att det kan finnas under gräset som ännu inte krattats?

Men några krokus ståtar på gräsmattan och de är underbart vackra.

Men är detta en krokus eller är det någon annan blomma? kronbladen, 3 + 1, ligger platt mot marken som på blåsippan. Mig påminner den mest om en Iris, men såna finns väl inte nu? 

Jag har då aldrig sett såna förr!  Någon som vet?

 

Medan gubben tog en promenad med hundarna så gick jag till bassängen och körde ett pass av min sjukgymnastik sedan åkte vi tillbaka till Karmansbo.

 

Medan gubben packade för 5 dygn i Västerås så gjorde jag ordning mat.

Herrgårdskyckling efter ett recept jag lånat hos min nätvän Astrid. Hon finns i min meny  "Nätvänner".

 

Receptet var på vardagliga ingredienser (brynta kycklingfileer, creme fraise, Fransk senap,Persilja, Rökt skinka, salt o peppar, ugn 225 gr 30 min) och det blev jättegott.

 

Här i Karmansbo har vi fått flera nya grannar och det har plötsligt blivit liv och rörelse!

Jag måste säga att det är allt bra roligare när det händer lite utanför köksfönstren och nu börjar hundarna oxå vänja sig.

I början var det ett skällande så fort det var något som rörde sig där ute.

Nu kan folk gå pratande förbi utanför köksfönstret utan reaktion.

 

    


Rozz  som nu är 2½ år har verkligen förändrat sig i personlighet! Dels har han blivit en ricktig snackpåse.

Han pratar,  vo ov aaaa rrroo gooo poop vo rrr,  och han pratar inte tyst.
Nä det är med stora ord som man säger, men ifs så hellre detta än skällande.

Han har utvecklats till en matvägrare om han inte får maten han vill ha! Tänk, jag som alltid sagt att mina hundar har alltid ätit allt. Nu vet jag hur andra har det med sina matvägrare.

Man går där och känner på kroppen, är han mager? Nä, han är knubbig än så han äternog när han blir hungrig. Ja, det gör han, ett par ggr sedan vägrar han igen om han inte får tillskott av något gott i maten.   Behövs inte mycket, ett par godisbitar så slinker allt ner och sedan kommer jag på att " nu fick han ju som han ville" Nu bestämde han, inte jag!

 

Det är svårt detta med matstrejkare!

 

Hans smärtstillande medesin Rimadyl, det har han tagit som godis men nu har han börjat konstra med den med. Jag har satt på en klick mjukost och då har den slunkit ner

 

I morse, vägrade Rozz igen med Rimadylen, men han gick till kylskåpet och satte sig där för att påminna mig om mjukosten....

Bortskämda hundar! 

 

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards