farna

Alla inlägg den 7 april 2010

I går, det känns som veckor sedan, lämnade vi in hundarna hos hundvakten och åkte till Köping där vi parkerade bilen.

Vi hann knappt gå till Viking Lines hållplats innan bussen kom, 12.20

En trevlig kille som hette Tomas körde oss och några till mot Stockholm och Färjan Cinderella som går till Mariehamn på Åland.
Resan kom sig av att gubben fått en gratis resa av Viking Line pga att han fyllde 65 år just denna dag.

Vi bjöds på (2 pers) på anslutningsbuss, hytt med fönster, kryssning och frukostbuffe dagen efter.

Jag hade beställt deras buffe till kvällen.

 

Klockan 16.00 var vi på terminalen i STHM, och 17.00 fick vi gå ombord.

Hytterna fick vi inte ta i bruk förren en timma senare så vi blev inbjudna till båtens Cafe´där vi beställde varsin öl i väntan på att hytterna skulle bli klara.

 

Jag hade fått in Facebook i min mobil så jag sände in små uppdateringar men snart så tog batteri slut och därför även mina uppdateringar -:)

Hytten blev vi mycket förtjusta i, en soffa och ett fönster ut mot skärgården på däck 9, alltså slapp vi höra motormuller, det var så tyst så man skulle hört en tändsticka falla på mattan om man testat det.

Så var det dags för buffen´och vad vi åt.

Det var jättegott och fanns massor olika saker att smaka på. Tyvärr åt vi nog lite för mycket båda 2 -:)

 

Vi gick ner i hytten där Födelsedagsbarnet fick öppna sina paket och sedan vilade vi lite på maten innan vi gick ut och "gjorde båten".

Jag förstog snart att en reumatikertant och en slutkörd gubbe inte hade rätta fasthumöret så kvällen blev inte sen.

I morse började vi med Frukostbufe´ som vi bjöds på.

Även den var överdådlig! Superb! Jättegod!

Sedan tittade vi på uppträdanden och mådde gott till 15.30 då båten anlände hamnen och bussresan hem började.

19.30 hämtade vi hundarna som även nu mår helt bra, våra nyfunna hundvakter är riktiga änglar, så mjuka och lugna och sanna hundvänner både han och hon. Vi är så glada att hitat dom!

Gubben är jättenöjd med sin födelsedagskryssning och inte minst nöjd för vi såg inte till några filmkameror!

Cinderella är ju färjan som går som tvsåpa och gubben hoppades hett att slippa bli skådespelare -:) 

Men som sagt, ingen gång såg vi något filmteam så de filmar nog bara på helgerna, inte en Tisdag då medelåldern på de resande var ca 80 år.

Några kort finns här  http://picasaweb.google.com/enhagen4

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards