farna

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Påskkort, Färna och Diabetes, prover, mm

  

 

Påskkort från Kikki, Tack, jättefint du gjort! Kikki finns bland mina länkvänner (Kikki från Målarboden)

Då har tillvaron kommit åter i sin vanliga lunk, gubben har återvänt till Västerås för att jobba 4 nätter och jag har slöat framför tv.

Igår var vi och kollade på ett tomt hus i Färna och ju mera vi ser ju mera rätt känns det. Dom är ju liksom vi inte friska och hade inte helt orkat städa klart så vi kom överens om att tillträda 1 April som det var sagt från början. Passar oss bra eftersom Janne ju är ledig ett bra tag efter dessa 4 nätter.

Vi fotade massor inne i huset, kan vara roligt att ha lite kort från innan vi börjat ändra om där inne. Vi ska tapetsera om i flera rum och några golv ska slipas så de blir fina.
Det finns mycket finurliga förvaringsutrymmen i huset, bland annat en hel vägg med 4 gardrober, 4 linnesskåp och en dold dörr in till ett annat vindsförråd.


Vi kommer att få plats!
I morgon ska jag åka till Västerås, dags för provtagning inför läkarbesök ang Diabetes. Något jag inte alls vill för jag befarar att hon en blir nöjd med mig. Jag har verkligen försökt att få ordning på blodsockret sedan i julas då det började sticka iväg.

Men jag lyckas ej trots att jag höjt insulindosen flera ggr, nu är jag uppe i 24 enheter 2 ggr om dagen (+ 12 mitt på dagen ibland trots att jag inte ska ta då)

Ändå ligger jag oftast på ca 14 och i värsta fall upp mot 20.........

Så jag undrar vad hon kommer att säga?

Jag åt grönsakssoppa 2 dagar i rad här och då sjönk värdena till 7 en dag och gissa vilka sockerkänningar jag fick då. Så visst är kroppen van vid för höga värden nu, Tyvärr. 

Vet att min läkare skyller allt på Kortisonet som jag äter, är så orolig att hon ska säga NEJ till de.

Nu måste jag sova, i morgon  bär det iväg till V-ås på fastande mage för att ta långtidssockerprov. Jag tror inte jag får något problem med sockerkänningar på fm, får väl hoppa in på affären och köpa nåt att äta efter provtagningen och återresan hem   


Jag har inte haft tid och ork att hälsa på mina bloggvänner men snart så kommer jag innom på besök, måste bara fixa Skagra först

 
 
Ingrid

Ingrid

29 mars 2010 08:07

Hoppas att det går bra med sockerprovgtagningen. Det vore ju illa om du inte kan få ha kvar ditt kortison.

Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Margit

Margit

29 mars 2010 12:03

Hej Kerstin!! Förstår att ni nu har fullt upp med palnering av flytten!!! OCH sedan allt arbete med förändringar i huset!!!
Garderoberna efter hela väggen...härligt!!!
Mycket att stoppa i!!!
Lasse gjorde ju det på övre våningen i novemmber...glasdörrar...från IKEA...svarta...jättesnyggt!!!
Efter Påsk så kunde ni (om ni vill) komma o se hur det blev med hans garderober)
Det var höga blodsockervärden du har!!! Inte enkelt..och du kan inte bara leva på/av soppa...
Kramen minvän!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Kicki R

Kicki R

29 mars 2010 17:00

Hej Kerstin !
Tack så jättemycket för att du kommenterat i min blogg. Jag e nybörjare på min blogg så jag har kikat runt lite bland andra bloggar för all "kolla",,o din blogg är bra att både"kolla" o att läsa o se bilder.
Du e verkligen inte sysslolös ser jag,,,lycka till med allt du ska göra nu.

Kraiz

Kicki R

http://kickir.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

29 mars 2010 17:49

Ska bli spännande att se hur det kommer att se ut i det nya huset sen. Inte fel med en massa garderober :)
Hoppas det gått bra med dina sockerprover idag !

http://camillalillagul.blogspot.com

 
Sylvia

Sylvia

29 mars 2010 18:16

Välkommen hem från Lanzarote och den underbara stranden Puerto del Carmen. Ser att ni hade bra mycket finare väder än när vi var där.
Du verkar vara riktigt i farten med husförsäljning,flytt och på de en massa lektioner i Skagra. Blir trött bara jag tänker på allt du får gjort. Lycka till med sockerprovet och hoppas du får behålla kortisonet.
Var rädd om dig!
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
Ingen bild

Love

29 mars 2010 19:20

Fy vad jobbigt för dig med så höga värden. Det är svårt förstår jag när du också är i behov av kortison. Hoppas sköterskan var snäll mot dig i dag och provet bra.
Det är roligt för oss också nu när du flyttar att se kort "före och efter". Det tar tid innan allt kommit på plats men tänk nu på er bådas hälsa och ta det lugnt.
Ser att du har lika risigt väder som vi, tomten här ser ut som en sjö och jag väntar på vadarfåglarna.
Kära hälsningar och kram
Love.

 
Gunilla

Gunilla

29 mars 2010 23:53

Oj vad med utrymmen ni kommer att få i ert nya hem, med bl.a bra med garderober med mera, härligt, ska vi byta?
*skojar med dig*
Det gillar jag att ha mycket plats att ha saker med mera på.
Inte bra med låga värden, du får sköta om dig.
Vet hur det kan vara, för jag har en yngre bror som är diabetiker.
Har sett honom svimma några gånger när han var yngre, inte alls roligt.
Ta det nu lugnt i påsk.
Kram på dig
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards