farna

Alla inlägg den 16 februari 2010

Klockan 11.oo öppnar Lovisas dörrarna, ett mysigt fik med försäljning av kuriosa.

Utanför dörrarna mötte jag en Bloggvän som bestämt var!

 

Lite nervöst är det allt att så här träffa helt okända människor men jag kan bara säga så här...

 " Tack Margit för en trevlig stund"! 


Lovisas hittar ni här
Visa större karta

Jag rekomenderar detta fik, perfekt ställe för en utflykt eller en träff!

Här har vi cafeägaren själv, hon bakar sitt eget kaffebröd och vi tog varsin supergod havrekaka till kaffet.



Klockan sprang och vi fotade och pratade och pratade, det du inte visste om mig/ jag om dig det vet vi nog nu efter 1½ timmas intensivt babblande

i en sittvänlig Emma sittgrupp inne på Lovisas    



Kaffet var gott och kaffekopparna enorma! Både påtår och tretår på en gång.

Men vi klarade av en påfyllning i alla fall    

 

 

Här har vi Margit, min Bloggvän, hennes blogg finns i min bloggvänslista här intill.

Inne på Lovisas kuriosa finns massor trevliga saker som man kan titta på eller köpa.

Som denna söta tavla kanske.


 


Mycket gammalt fint porslin, man blir lite nostalgisk när man hittar saker som fanns i föräldrahemmet, själv älskar jag porslin i blå nyans och jag ska åka tillbaka och titta lite mera för NU ser jag nåt som skulle passa hemma hos mig  bland mina blåvita prylar 


Vi strövade runt och fotade! Här lyckades jag få med en halva Margit   


 


Lovisas säljer inte bara porslinssaker.......

 

 

Även gamla möbler i fint skick, tavlor, klockor mm finns här.

     


Irriterande nog så hade jag (som vanligt) glömt att ladda batteriet i min digitalkamera så fotona är tagna med mobilen och inte alls så bra.

Men detta är en gammal kassaapparat

 


En gammal Symaskin


En söt porslinshund     


Katter, fåglar, gamla burkar mm 

   


Och här har vi Margit med kameran i högsta hugg.

     


Så jag lovar att hennes blogg är ganska lik min i innehåll i dag eller när hon uppdaterar den, skillnaden är väl att jag riskerar att figurera på kort i hennes blogg   

 

Jo det var så sant, jag kom inte hem tomhänt!

Jag fick med mig en gammal Albylask en gång utskriven påen Elsa Olsson, se apoteksetiketten finns delvis kvar, denna passar bra bland mina andra gamla burkar i Karmansbo

 

  

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards