farna

Direktlänk till inlägg 3 december 2009

Badat i skön bassäng

DU är väl med ock öppnar luckor i min julkalender?  http://jul.ksida.com

 
I dag har jag varit till Färna Spa igen och nu var det skönt varmt i bassängen. Jag åkte dit vid 11.30 och var helt ensam hela passet. Inte mig emot fast det känns lite ovanligt att inte ha någon badvakt som glor hela tiden, det fanns ju alltid i sjukhusbassängen.
Nej, jag tycker det är skönt att vara ensam, kunna ägna mig åt mitt sjukgympaprogram utan att någon vill prata och jag tappar bort mig och gör samma övningar om och om igen.  För har jag inte koll så....

Skönt med Färna Spa är oxå att jag har ingen speciell tid, jag kommer när jag vill! Vilken dag jag vill!
Passar mig perfekt, jag blir rent bortskämd på detta att inte ha några tider att passa, kunna stanna längre om jag vill och dessutom kan jag ta en bit frukt eller ett glas Ingefärsvatten om jag vill läska mig. Har de aldrig bjudit på när man går genom Landstinget.


Vad jag betalar? 800 kr för 10 ggr, är väl ett bra pris?

Utanför fönstret till bassängen rinner en liten bäck

Den kommer ifrån Norrsjön (där vi köpt huset) och när man sitter inne på Spa så kan man se hur bäcken forsar ner vid husgaveln.

Vacker vy att titta på när man kopplar av

 

 

och är man som jag älskare av vatten så kan man säkert finna ro att sitta här.

Det finns även vilstolar för den som vill slappa -:)

 

 

 

Efter mitt gympapass åkte jag upp till Färnakiosken och tog en hamburgertallrik, mycket mat var det på den så hundarna i bilen fick strips när jag kom ut vilket de uppskattade.

Dom var med för att vi, hade jag tänkt mig, skulle kolla lite på Engelska Parken i Färna.

 

 

Jo jag gillade vad jag såg!  Vi gick en runda med elljus och den tog 1 timma varav 30 minuter var utmed Lillsjön och 20 minuter i mossbeluben granskog.

Hi hi, där fick vi in lite gåträning för Rozz för mosan var mjuk och han var tvungen att lyfta på tassarna rejält.

Sedan fanns det ju vattenpussar som var täckta av is och dessa var ju Rozz absolut tvungen attslänga sig över och riva febrilt för att sätta sitt mönster på isen.

Gick bra massor ggr men så var det en som brast och stackarn trillade i till halva knäna.

 

Jag sa nu NEJ vid alla kommande isfläckar varför ju Zita var tvungen att få ett spel på en och krafsa så den isen sprack den med.

Tilläggas bör att hon ALDRIG krafsat på isar förr.

 

Jo, höll på att glömma, efter stranden stod en staty, den hade namnet Olle (och något mera) Jag ska gå här en dag med en bra kamera för det fanns massor att fota här, kommer mera i vår....

 

Hur som helst, Rozz såg denna "gubbe" först, ca 1 meter hög,

han flög på den, upp i ansiktet och pussade den. Ingen som helst förväning eller rädsla

Zita var försiktigare, hon började nosa från benen och upp på gubben.

 

Jag har en fråga oxå, undrar om någon kan ge svar eller gissa vad som hänt?

 

På mina strövtåg i skogarna i Karmansbo har jag upptäckt att det finns ställen i skogen där en hel klunga träd dött.

 

Som här, som en ö mitt i skogen står en massa träd i en cirkel och alla är helt döda.

Konstigt! Kortet tog jag för ett par dagar sedan innan  det blev minusgrader här

 

 

 
 
Ingrid

Ingrid

3 december 2009 22:31

Hejsan Kerstin!
Så härligt det låter med Spa och det var verkligen ett bra pris.

Jag har försökt maila svar till dig idag, men det går inte fram. Det är något fel i namnet. Nu var jag inne på din kalender igen och har gjort ett nytt försök.

Nu väntar kudden!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
wiper

wiper

4 december 2009 11:23

Du frågade om det var min man och jag på headern. Ja det är jag och gubben. Han får vara med över julen för han provade en sån rolig höghatt på second hand ;) vill ha det lite teatraliskt.

Vad härligt du har haft det på spa och att kunna vara ensam och göra som man vill i egen takt, toppen.

Vilka härliga bilder och intressant läsning

Ha en fin fredag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

5 december 2009 19:12

Hej Kerstin!
Jag vill bara att du ska vet att jag har skickat svar på dagens fråga i kalendern 5/12, men mailet går inte fram. nu ska jag försöka via den adress jag har i min adressbok så får vi se vad som händer.

Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Marketta

Marketta

6 december 2009 00:24

Vad du har det skönt därborta. Nej, 800 för 10 ggr är inte farligt. Sen när man också får vara helt ensam och njuta av allt.

Skulle hälsa från maken också, han mår bra och är supernöjd med sin nya bil. Enda han lite muttrar om att han skulle tagit Nissan istället, fast då tror jag det skulle gått sämre för han.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Sylvia

Sylvia

6 december 2009 13:34

Hejsan Kerstin!
Åh, vilket mysigt Spa ni verkar ha och med en härligt utsikt att sitta och beundra. Gubben i skogen är ju helt fantastisk. Vore kul att höra vilken historia som finns gömd om honom.
Ser att ni har vitt på marken också. Ger ju lite julkänsla. Här har vi regn och grått och mulet väder.

Önskar dig en trevlig andra Advent!
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards