farna

Alla inlägg den 17 november 2009

Ja, då har jag fyllt färdigt och får vänta ett år till nästa gång, förhoppningsvis kan gubben bjuda mig på parasolldrink på playan då. Om vi kommer iväg med husbilen alltså?????????

 

Eftersom vi är nyinflyttade här i Karmansbo så önskade jag mig att vi skulle ut och snurra på skogsvägarna här, kanske jag skulle få se en Älg eller tom Varg? 

Tyvärr, eller kanske som tur var, så syndes inga vilda djur till och inte så konstigt i det disiga regntunga vädret som bjöds på min födelsedag.

 

Vi visste oftast inte alls var vi var men lite ringde en klocka i mitt undermedvetna för det var ju efter dessa vägar som jag som barn ofta åkte med en pappa som hade som största nöje att "hoppas på att se en älg".  Det hände faktist en gång på ett ställe som hette Älgmossen minns jag, dessutom såg vi en gång ett Tjäderspel.

I går såg vi dock enbart mossa, stenar och träd!

 

När vi efter ett tag såg skylt till Allmänningsbo så började pratet och släktingarna mina, Grönbo,  jo där bode oxå släkt när jag var barn.

Stackars Janne fick lyssna på en massa minnen från min barndom som poppade upp.

Vi hade riktigt trevligt!

 

Vi passerade mitt barndomshem och nu såg jag att den nya ägaren börjat renovera huset, blir nog fint när det blir klart.

Vi åkte in vid Ragvaldsberg och vilken fin infart de gjord där, gården såg ricktigt blomstrande ut men ack så litet huset var, jag som mindes det enormt. Det var nog bara ca 200 m2 och inget slott -:)

 

Vägen förde oss till Lindesberg, janne var sugen på Kinamat men tyvärr var det stängt Måndagar där. Jag föreslog då att vi skulle gå till Bistro Bellman, en resturang i ett jättegammalt hus. Så lågt i tak så Janne fick gå krokig...

 

Men maten var det inget fel på, sallandbuffen var inte den vanliga.

Här var det 3 olika salladsröror och rökt makrill inlagd i ättika,

Helt klart godkänt!

 

Till varmrätt tog vi varsin planka och den var superb den med.

Fast lite lite mat tyckte Janne

 

Vi bad servitören att ta ett kort på oss som minne av dagen

 

När vi så sent om sidor kom till Karmansbo igen så var jag t r ö t t  men blev snart varse att gubben hade mera på lut. Han kom med en flaska rosa champagne, jättegott var det och slut blev det.

 

I morse var jag lite tung i huvudet när jag vaknade, kan inte förstå varför, hi hi.

Efter hundrundan så åkte jag då till Färna Spa för att kolla in bassängen, kan jag ha min vattengympa där?

Jag blev positivt överraskad.

Det var ett jättefint bad och jag var alldeles själv där, vattentemperaturen var sköna 32 grader, perfekt för mig.

Inte heller behöver jag komma på klockslaget, nej jag får komma precis när jag vill dagtid.

 

Bastu fanns det oxå, dessutom kan man beställa massage mm. Ja, det är ju ett spa.

 

I kväll har jag ojjat mig och gnällt!

Jag har träningsvärk!

Det märks allt att jag kommit igång med min sjukgympa 2 månader för sent denna termin.

 

En nackdel finns ju förstås, har nog inte råd att köra mitt program 9 månader om året här i denna härliga bassäng för det kostar skjortan. 800 kronor för 10 gånger, hm blir en rejäl summa.

Så jag får väl ta mig till Västerås senare och gå genom sjukhuset igen så högkostnadskortet gäller

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards