farna

Alla inlägg den 15 november 2009

Eftersom gubben var sjuk i fredags så hade vi inte tänkt åka på Julmarknaden, dessutom så ska vi ju nästa år bo i ett av husen närmast där så vi sa att "vi går nästa år"

I morse vid frukost kom vi på det!


Om allt går oss väl så är vi i Spanien med husbilen nästa vinter så hur ska vi då kunna gå på Färna julmarknad?


Gubben kände sig pigg igen så vi packade hundar i bilen och åkte iväg.

Först fick dom vänta i bilen medan vi gick runt på marknadsområdet.


Där fanns lite smått och gott att köpa, som tex hanskar av Älgskinn.

Jag lovar att de var mjuka och sköna i skinnet


Färna hade sin egen ost representerad på marknaden, fanns flera sorter men visst låter

det lite sprciellt med "krutrökt ost"



Först sa vi, detta var inte så stort som folk sagt oss, sedan förstod vi.


Maivor (hon vi köpte huset av) visade oss ju Hantverksboden förut, vi såg snart att det var mycket större där inne än vi visste.  Och massor med folk innomhus i värmen -:)


Bakom en dörr fanns ännu mera stånd och de var denna yta vi inte visste fanns....

I dörröppningen stog 3 tomtar och spelade julmusik, dragspelaren kom tyvärr inte med på kortet



Bor du i närheten av Färna i Skinnskattebergs län så, jag rekommenderar verkligen denna julmarknad.



Efter att strövat runt bland alla stånd och köpt lite småsaker så gick vi till herrgården som var

fylld av vackra möbler


Vi hade läst i tidningen att de serverade julbord för 195 kr per person.

Vi väntade oss ett litet bord med lite få julrätter på, eller rent av varsin jultallrik.


Vad vi fick ta av vid denna buffe var ett stort utbud av julens godaste.

Vi var jättemätta och belåtna när vi gick därifrån.

Kolla den vackra kakelugnen bakom min rygg



På vägen till bilen visade jag gubben vart jag på Tisdag ska börja min vattengympa.

Det är i huset nere i backen.......

Detta blir ju toppen sedan när vi flyttat till Färna, ca 300 meter till bassängen.


När vi närmade oss vår bil som vi parkerat på garageuppfarten till huset vi köpt (och förra ägaren hyr än så länge) så såg vi hur folk parkerat där. PÅ PRIVAT GARAGEUPPFART! 


Gubben min kunde inte hålla tyst utan frågade en som körde in just som vi öpnade vår bildörr om han visste att detta var privat område.

Ha, ha, de blev röda i ansiktet (som plåster på såret fick dom våra biljetter till marknaden och då såg de glada ut igen)


Hundarna blev lyckliga att få komma ut på promenad, vi gick en bit in i Engelska parken tillhörande Färna herrgård.

Passerade bland annat detta växthus som är privatägt av de som bor på Herrgården men visst visas ibland på sommaren.


Tänk om man haft detta! Det är mycket, mycket större än vår kolonistuga!


Se blommorna här inne



Se så vackert   Jag blir grön av avundsjuka!


Flera foton finns i mitt samligsalbum från Färna  http://www.pixbox.se/alb1128012

Men som avslutning visar jag detta kort från min trappa i Karmansbo.

Här har vi redan fått julgran på innergården. Så julen kommer även i år och jag har börjat öppna min

julsida igen. Snart finns ala sidor uppe igen och en adventskalender kommer det att finnas för de som vill.

Spar länken i dina favoriter så du kan vara med och öppna luckorna sedan

http://jul.ksida.com 

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards