farna

Alla inlägg den 1 november 2009

Jag måste SITTA och skriva på datorn, min bärbara har lagt av!

Köpte den för 14 månader sedan och tog inte någon extraförsäkring på den för inte ska den gå sönder de första åren inte?

Jag vet nu bättre! Affären PC City som vi köpte av har lagt ner här i stan så imorgon måste jag ringa och höra vart jag ska lämna in den någonstans.

Ååå, eländes elände!

 

Längst ner i detta inlägg kommer "något Gammalt, snett och vint".

 

Igår kväll blev Janne dålig i magsjuka, han mår tydligen inte bra i dag heller för han har sovit hela dagen än så länge.

 

Själv har jag nu en mage som beter sig konstigt och jag får att acker av kallsvettning så jag åker nog dit jag med. Hoppas Janne piggar på sig för vem ska annars följa hundarna ut? 

 

I går var vi i vårt hus i Färna och fick en riktig genomgång av det och en rundtur i byn.

Vi smakade på källvattnet från Färna Bullekälla och det var verkligen friskt och gott, den kranen kommer vi dricka från ofta. Alla som kommer hem till oss ska erbjudas dricka brunn!

Alla gamla hus i Färna har en kran med detta vatten, ej nybyggda berättade dom.

 

Gräsmattan på framsidan var mindre än vi mindes, vardagsrum och minsta sovrummet större än vi mindes och rummet i källaren som vi funderar på att inreda med bubbelbadkar och några vilfotöljer var mindre än räknat men det räcker till.

Uteplatsen utanför detta källarrum var smal som sjutton men en bit längre bort utmed husväggen fanns en fin yta att sitta vid.

Tomten var 1 705 m2 och stranden 3 000m2 och den lutade nästan hela vägen utom alldeles nere vid stranden där det fanns en perfekt plats för möbler.

 

Vi fick även veta att det var på gränsen att vi inte fått huset, Holländaren hann till Skavsta och ringde dom och sa att han skulle komma om någon timma.

Då sade frun i huset att hon just skrivit på kontraktet och lagt på postlådan för vidarebefodran till mäklaren.  Hade han riingt en ½ timma tidigare så hade de tagit hans bud ist.

Hi hi, vad vi mös när dom berättade det.

Det stora trädet längst fram på tomten står på allmänningen

men de tyckte att ska vi ha staket för hundarna så ska vi ändå sätta det

utanför trädet...

 

 

 


För att fortsätta inläggen från Karmansbo så idag tänkte jag prata om byggfusk,

sättningar i hus och gammalt byggt på 1700 talet.......

En bekant till mig flyttade för 10 år sedan in i en nybyggd Arosekenvilla och

när hon skulle sätta upp gradiner så uppdagades det att fönstret var 3 cm högre

på ena sidan. När de klagade så fick de veta att detta var "innom byggnormen".


Det rum vi här i Karmansbos 1700 tals radhus använder till Gästrum/matsal har även det

lite smådetaljer som syns väl!

För visst syns det att väggen ovanför fönstret är högre på vänster sida?


 


Ja, detta hus har charm!

Eller vad sägs om en dörr som har så stor glipa uppe och nere så man skulle kunna stoppa en penna genom springan!

Vi har funderat på om dörren är sned eller väggarna. Vi tar ett måttband och mäter och resultatet blev förbluffande.


Både väggar och dörr var snett!

Inte konstiga att det glipar både här och där, men det gör inget. Detta ger ju lägenheten

personlighet. Ingen annan är som denna min lägenhet.

DEN ÄR UNIK!

Jag har flera bilder från detta unika hus, välkommen tillbaka om du vill se.



Nu måste jag ta mig til, affär, vi har INGEN mat hemma!

Sedan måste jag ut med hundarna.

Hoppas bara jag inte blir sjuk!

Hoppas jag mår bra de närmaste timmarna i alla fall.

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards